Diferencies ente revisiones de «Armada d'Estaos Xuníos»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-El Condao d +Condáu d)
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 64:
Siguiendo la ensin declarar [[Cuasi-Guerra]] con [[Francia]], hubo otru enfrentamientu na [[Guerra Anglu-Estadounidense de 1812|Guerra de 1812]] onde s'enfrentó a les fragates britániques y, en más d'una ocasión salió victoriosu como nes batalles de [[batalla de Plattsburgh|Plattsburgh]] o la [[batalla del llagu Erie]]. Sicasí, Estaos Xuníos nun foi lo suficientemente poderosu como pa torgar que los británicos bloquiaren puertos y desembarcaren tropes.<ref name="multiple1">Palmer, Michael A. [https://web.archive.org/web/20080304082819/http://www.history.navy.mil/history/history2.htm "The Navy: The Continental Period, 1775-1890"]. Department of the Navy - Naval Historical Center Official Website. Consultáu'l 8 d'abril de 2006.</ref> Dempués d'esta guerra, Estaos Xuníos concentrar en protexer los barcos estauxunidenses activos, mandar escuadrones al [[Mar Caribe|Caribe]], [[Mar Mediterraneu]], [[Suramérica]], [[África]] y al [[Océanu Pacíficu|Pacíficu]].<ref name="love" /> En 1846, mientres la [[Intervención estauxunidense en Méxicu]] l'armada intervieno al traviés de bloqueos marítimos, tomando posesión de [[California]], y participando nel asediu de [[Veracruz]].<ref name="multiple1" />
 
L'Armada de los Estaos Xuníos empezó xugar un papel importante na política esterna poles accionesaiciones del [[comodoro]] [[Matthew Perry (militar)|Matthew Perry]] en [[Xapón]], que resultaron nel [[Tratáu de Kanagawa]] en 1854.
 
El poder naval tuvo gran importancia mientres la [[Guerra de Secesión]], cuando los Estaos de la Unión enfrentar a los [[Estaos Confederaos d'América]] nos mares. El bloquéu naval de los Estaos Xuníos perxudicó a los suriegos nel conflictu. El gobiernu [[Unión (Guerra de Secesión)|de la Unión]] y los rebeldes separatistes fueron les primeres en poner en combate a los [[acorazáu|acorazaos]]. La [[batalla de Hampton Roads]], na que s'enfrentaron el {{USS|Monitor}} y el [[CSS Virginia|CSS ''Virginia'']], foi'l primer enfrentamientu ente dos [[acorazáu|acorazaos]] de vapor. Aun así, dempués de la guerra l'Armada quedó obsoleta.
Llinia 71:
Un programa de modernización qu'empezó nos 1880s llevó a Estaos Xuníos a ser una de les primeres potencies navales con una flota basada en barcos con cascos d'aceru. Esta flota consiguió una fácil victoria sobre la española na [[guerra Hispanu-Estadounidense]] de 1898. La construcción rápida de [[pre-dreadnought]]s y depués [[dreadnought]]s nos años siguientes punxo a l'Armada norteamericana al nivel de les poderoses armaes [[Royal Navy|britániques]] y [[Kaiserliche Marine|alemanes]]. En 1907 dellos barcos formaron la llamada [[Gran Flota Blanca]], que dio la vuelta al mundu en 14 meses. Ordenada pol presidente [[Theodore Roosevelt]], foi una misión pa demostrar la superioridá de l'armada estauxunidense.
 
L'armada (la 4.ª del mundu en 1914 por tonelaxe) solo participó nuna pequeña acciónaición mientres la [[Primer Guerra Mundial]]. Creció descomanadamente hasta los años anteriores a la [[Segunda Guerra Mundial]], siendo en 1939 la 2.ª flota per tonelaxe y grandes buques, solo superada pola [[Royal Navy]]. [[Xapón]] intentó ensin ésitu esaniciar esta amenaza estratéxica con un [[ataque a Pearl Harbor]].
 
[[Archivu:USS Yorktown hit-740px.jpg|thumb|El {{USS|Yorktown|CV-5}} siendo atacáu mientres la [[batalla de Midway]], mientres la Segunda Guerra Mundial.]]
 
Con esto Estaos Xuníos entró totalmente na guerra al pie de los aliaos. L'armada creció descomanadamente al operar en dos océanos, anque tuvo más acciónaición pela parte del [[Guerra del Pacíficu (1937-1945)|Pacíficu]], onde foi de gran ayuda a los aliaos na campaña de [[Island Hoping]]. L'armada enfrentar en delles batalles significatives, ente elles: la [[batalla del Mar del Coral]], la [[batalla de Midway]], la [[batalla del Mar de Filipines]], la [[batalla del Golfu de Leyte]] y la [[batalla de Okinawa]]. A la fin de la guerra, Estaos Xuníos incorporara cientos de barcos, incluyendo más de 60 portaaviones de combate y d'escolta y 10 acorazaos, siendo yá la 1.ª flota del mundu de manera indiscutido.
 
Mientres el conflictu cola [[Xunión Soviética]] na [[Guerra Fría]], l'armada siguió avanzando tecnológicamente al desenvolver nuevos sistemes d'armamentu, barcos y aviones. La estratexa naval de los Estaos Xuníos camudó y centróse nun esplegue de sofitu a los aliaos de los Estaos Xuníos sobremanera con grupos de batalla. L'armada tuvo gran importancia mientres la [[Guerra de Vietnam]] y mientres el bloquéu a [[Cuba]] na [[Crisis de los misiles de Cuba]]. Los [[Submarín con capacidá nuclear|submarinos con misiles balísticos]] fueron importantes na política de [[destrucción mutua asegurada]].