Diferencies ente revisiones de «Campu de batalla»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 11:
Nun son fáciles de determinar ''[[a priori]]'', pos dependen de factores bien complexos: el númberu y calidá de los elementos con que cunta l'exércitu, el valor del so [[armamentu]], l'oxetivu que se propón algamar, etc.
 
Cuando sía posible escoyer el campu de batalla, tien de procurase que dexe algamar el máximu rendimientu de los medios ofensivos con que cunta l'exércitu y compensar coles sos condiciones naturales los defectos qu'ésti tenga. Asina, pa sacar el meyor rendimientu d'una numberosa y bona [[artillería]] va convenir un terrén abiertu qu'ufierte a la so acciónaición estensu [[campu de tiru]].
 
Si la superioridá correspuende a la [[caballería]], el terrén más favorable va ser el que se presente pol so frente llanu, igual y estenu; y si, otra manera, la superioridá ta de parte de la caballería enemiga, va ser preferible qu'aquel sía quebráu o tea cubiertu de torgues qu'enzanquen l'acciónaición de felicidá arma.
 
Dacuando, el que ta a la defensiva nun se conforma con escoyer el campu de batalla más favorable, sinón que busca amás na [[fortificación]] un aumentu de fuercia que lo ponga en condiciones d'igualdá, inclusive de superioridá, con relación al enemigu.
 
== Tamañu ==
El calter más notable qu'ufierten los campos de batalla nes guerres modernes ye la escomanada estensión de la so [[frente (términu militar)|frente]]. Esta estensión ye consecuencia, primero, del aumentu de los efectivos, y segundu, al faer bien sangrientu y difícil l'[[asaltu fronteru|ataque de frente]], obliga a estender esti pa enchir el del adversariu y atacalo de [[lladral (exércitu)|lladral]], o torgar que lo faiga él. Esta estensión y l'ausencia de fumu de les [[Arma de fueu#Armes modernes|modernes armes de fueu]], que n'otres dómines podía dar nicios de la marcha del combate, faen imposible tomar dende un puntu toos les [[peripecia]]s del mesmu y torguen la unidá d'acciónaición de too l'exércitu, faciendo apaecer el campu de batalla como un conxuntu de [[teatru d'operaciones|teatro]] de diverses lluches parciales, que los sos variaos incidentes escapen a la direición del [[xeneral|xeneral en xefe]]. Esti vese precisáu a delegar esta misión n'el xefes divisionarios, dexándo-yos coles mesmes amplia iniciativa, dientro del plan xeneral, y llindar a harmonizar los esfuercios de toos pa la consecución del fin propuestu, absteniéndose d'intervenir directamente hasta'l momentu decisivu, que la so apreciación pasa pol contautu con el xefes de les [[unidá militar|unidaes]] cimeres y de recibir detallada información del cursu del combate por tolos medios de que dispon.
 
== Ver tamién ==