Diferencies ente revisiones de «Carga llétrica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m YoaR treslladó la páxina "Carga eléctrica" a "Carga llétrica": forma encamentada
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 1:
[[Archivu:Cargas electricas.png|thumb|Tipu d'interaccióninteraición (curiosa o repulsiva) ente cargues d'igual y distinta naturaleza.]]
La '''carga eléctrica''' ye una [[propiedá física]] intrínseca de delles [[Partícula subatómica|partícules subatómiques]] que se manifiesta por aciu [[fuercia|fuercies]] d'atracciónatraición y repulsión ente elles pola mediación de campos electromagnéticos. La [[materia]] cargada eléctricamente ye influyida polos [[Campu electromagnético|campos electromagnéticos]], siendo, de la mesma, xeneradora d'ellos. La denomada [[interaccióninteraición electromagnética]] ente carga y [[campu eléctrico]] ye una de los cuatro [[interaccionesinteraiciones fundamentales]] de la [[física]]. Dende'l puntu de vista del [[modelo estándar]] la carga eléctrica ye una midida de la capacidá que tien una partícula pa intercambiar [[fotón|fotones]].
 
Una de les principales característiques de la carga eléctrica ye que, en cualquier procesu físicu, la carga total d'un sistema aislláu siempres se caltien. Esto ye, la suma alxebraica de les cargues positives y negatives nun varia nel tiempu.
Llinia 17:
Dende la [[Antigua Grecia]] conozse que al estregar [[ámbare]] con una piel, ésta adquier la propiedá d'atraer cuerpos llixeros tales como cachos de [[paya]] y [[plumes]] pequeñes. El so descubrimientu atribúyese-y al [[filósofu]] griegu [[Tales de Mileto]] (ca. 639-547 e.C. ), quién vivió fai unos 2500 años.<ref name="hestoria">{{Cita web|url=http://www.fisica-facil.com/Temariu/Electrostatica/Teorico/Carga/centru.htm|títulu= Electrostática|autor= Profs. Casatroja - Ferreira|fechaacceso=21 de febreru de 2008}}</ref>
 
En 1600 el médicu inglés [[William Gilbert]] reparó que dellos materiales pórtense como l'ámbare al estregalos y que l'atracciónatraición qu'exercen manifiéstase sobre cualquier cuerpu, entá cuando nun fuera llixeru. Como'l nome [[Griegu antiguu|griegu]] correspondiente al ámbare ye ''ἤλεκτρον'' (ēlektron), Gilbert empezó a utilizar el términu ''[[eléctricu]]'' pa referise a tou material que se portaba como aquél, lo qu'anició los términos ''[[eletricidá]]'' y ''carga eléctrica''. Amás, nos estudios de Gilbert puede atopase la diferenciación de los fenómenos [[eletricidá|eléctricos]] y [[magnetismu|magnéticos]].<ref name="hestoria" />
 
El descubrimientu de l'atracciónatraición y repulsión de [[elementos]] al conectalos con materiales eléctricos atribuyir a [[Stephen Gray]]. El primeru en proponer la esistencia de dos tipos de carga ye [[Charles du Fay]], anque foi [[Benjamin Franklin]] quién al estudiar estos fenómenos afayó como la eletricidá de los cuerpos, dempués de ser estregaos, distribuyir en ciertos llugares onde había más atracciónatraición; por eso denominar (+) y (-).<ref name="hestoria" />
 
Sicasí, foi solo escontra mediaos del [[sieglu XIX]] cuando estes observaciones fueron plantegaes formalmente, gracies a los esperimentos sobre la [[electrólisis]] que realizó [[Michael Faraday]], escontra 1833, y que-y dexaron afayar la relación ente la [[eletricidá]] y la [[materia]]; acompañáu de la completa descripción de los fenómenos electromagnéticos por [[James Clerk Maxwell]].
Llinia 100:
# Lletrización per contautu: Cuando ponemos un cuerpu cargáu en contautu con un conductor puede dase una tresferencia de carga d'un cuerpu al otru y asina el conductor queda cargáu, positivamente si "dexó electrones" o negativamente si los "ganó".
# Lletrización per resfregón: Cuando estregamos un aislante con ciertu tipu de materiales, dellos electrones son tresferíos del aislante al otru material o viceversa, de cuenta que cuando se dixebren dambos cuerpos queden con cargues opuestes.
# [[Carga per inducción]]: Si averamos un cuerpu cargáu negativamente a un conductor aislláu, la fuercia de repulsión ente'l cuerpu cargáu y los electrones de valencia na superficie del conductor fai qu'estos se muevan a la parte más alloñada del conductor al cuerpu cargáu, quedando la rexón más cercana con una carga positiva, lo que se nota al haber una atracciónatraición ente'l cuerpu cargáu y esta parte del conductor. Sicasí, la carga neta del conductor sigue siendo cero (neutru).
# Carga pol [[Efeutu Fotoeléctricu]]: Asocede cuando se lliberar electrones na superficie d'un conductor al ser irradiáu por lluz o otra radiación electromagnético.
# Carga por [[Electrólisis]]: Descomposición química d'una sustanza, producida pol pasu d'una corriente eléctrica continua.
# Carga per Efeutu Termoeléctricu: Significa producir eletricidá pola acciónaición del calor.
 
== Ver tamién ==
Llinia 110:
* [[Electromagnetismu]]
* [[Xenerador de Van de Graaff]]
* [[InteracciónInteraición electromagnética]]
* [[Llei de Culombio|Ley de Coulomb]]
* [[Lletricidá]]