Diferencies ente revisiones de «Ciudá de Panamá»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 28:
Pal añu de 1670, la población tenía un aumentu significativu de 15,000 habitantes. El [[28 de xineru]] de [[1671]], [[Henry Morgan]], pirata británicu, xuntu con una banda de 1.400 homes atacaron y escalaron la ciudá con bastante resistencia. Nun-yos foi posible escalala totalmente porque'l Capitán Xeneral de Tierra Firme, [[Juan Pérez de Guzmán]] ordenó esplotar los depósitos de pólvora de la ciudá y esto provocó una xigantesca quema que la destruyó casi dafechu. Los pirates escorrieron y escalaron a los habitantes de l'antigua ciudá que fuxeren coles sos pertenencies y coses de valor, y con too y con eso, pudieron llograr bastantes riqueces, les abondes pa cargar con 195 mules, y retiráronse de les ruines el [[24 de febreru]] con dellos prisioneros y esclavos prindaos.
 
Les ruines de l'antigua ciudá inda se caltienen y son una popular atracciónatraición turística conocida como [[Panamá la Vieya]].
 
=== La nueva ciudá de Panamá ===
Llinia 42:
Mientres la [[Segunda Guerra Mundial]], la construcción de bases militares y la presencia de grandes cantidaes de militares y personal civil estauxunidenses traxeron nuevos niveles de prosperidá a la ciudá. Al traviés de los años, sicasí, los beneficios d'esa presencia na área de la canal significaron, dende la perspeutiva de los panameños, una falta por cuenta de que, hasta los [[años 1960]], los panameños teníen accesu llindáu a delles árees nes cercaníes de la Canal. Munches d'eses árees yeren zones militares accesibles namái al personal estauxunidense.
 
A finales de los [[años 1970]] y mientres los [[años 1980]], la ciudá convertir nun centru [[Bancu|bancariu]]. En [[1989]] depués de casi un añu de tensión ente los Estaos Xuníos y Panamá, [[George H. W. Bush|George Bush]] ordenó una invasión pa defenestrar al líder panameño, Xeneral [[Manuel Noriega|Manuel Antonio Noriega]]. Como resultáu d'esa acciónaición llamada [[Invasión estauxunidense de Panamá de 1989|Operación Causa Xusta]], una parte del vecinderu d'El Chorrillo, que consistía d'antiguos edificios de madera d'entamos del [[sieglu XX]] fueron destruyíos pol intensu bombardéu.
 
La ciudá sigue siendo unu de los centros bancarios más grandes del mundu, estableciendo dellos controles pal fluxu de dineru, qu'aumentó la credibilidá y la seguridá nes inversiones. El puertu de [[Balboa (ciudá de Panamá)|Balboa]] operáu pola compañía [[Hutchison Whampoa]], orixinaria de [[Hong Kong]], ye tamién una importante actividá na ciudá.
Llinia 434:
 
=== Arte ===
Diversu grupos de creación artística independiente mover na ciudá, produciendo diverses manifestaciones, tantu tradicionalmente figuratives como l'arte contemporáneo conceptual y postmodernista, hasta les producciones de grupos orixinarios que complementen cola so riqueza cultural la diversidá creativa de la ciudá. Anque les polítiques en favor d'un ampliu espardimientu de la cultura nun hai tao na axenda de los últimos gobiernos, siendo más bien accionesaiciones esvalixaes, carentes d'una visión unificadora o proyeutu cultura país, que lleve al ciudadanu a asimilar la relación ente cultura y desenvolvimientu. L'espectru potencial de Panamá nes artes ye vastu.
La ciudá tien enforma qu'espresar, y camina amodo escontra una definición que-y dea cuerpu a les espresiones artísticu y cultural.
Artistes activos de delles xeneraciones definir y emerxente, de corrientes múltiples converxen en Panamá o crean dende fora. Apurriendo al arriquecimientu de les artes visuales, escéniques, gráfiques, etc.