Diferencies ente revisiones de «Educación preescolar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 27:
En 1881, mientres el Porfiriato son fundaos los primeros Xardinos de Neños en Méxicu, denominaos "Escueles de Párvulos" o "Kindergarten", en contestos urbanos.
 
N'América Llatina, l'atención y educación de los más pequeños empecipiar mientres el sieglu XIX, a partir d'accionesaiciones variaes y esvalixaes que provienen de la seguridá, salú y educación. De primeres fueron les ordes relixoses quien s'esmolecíen pola proteición de neños ensin families, pero n'otru momentu del sieglu XIX les accionesaiciones ampliar escontra aquelles provenientes de la beneficencia. Nel sieglu XX empieza a ser una responsabilidá del [[Estáu]] a partir de la sanción de lleis en dellos países (Arxentina 1919; Brasil, 1927; Uruguái 1934; Ecuador 1938). A partir de la [[Convención sobre los Derechos del Neñu]], yá na década del ’90, tolos países llatinoamericanos sancionaron lleis fayadices a lo establecío en dicha Convención internacional, faciéndose cargu estatalmente del derechu a la educación de los más pequeños.<ref name=UNESCO>{{cita web
|url= http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001892/189212s.pdf
|título= Atención y Educación de la Primer Infancia. Informe Rexonal. América llatina y el Caribe.
Llinia 34:
27 d'agostu de 2010}}</ref>
 
Nos oríxenes, los propósitos apuntaben a ameyorar les condiciones d'hixene, alimentación, y curiáu de les madres y de los mozos, por cuenta de que el interés pol desenvolvimientu psicosocial foi bien posterior; nun principiu, desenvolviéronse cerca de los centros urbanos, ampliándose la ufierta una vegada que la muyer entra al mundu llaboral.{{cita riquida}} Coles mesmes, tenía un fuerte calter benéficu o priváu, siendo l'acciónaición estatal más estensiva escontra'l sieglu XX.<ref name=UNESCO />
 
La educación inicial empezó a estendese na rexón llatinoamericana a finales del sieglu XIX nel marcu de la educación de la [[niñez]] polo xeneral. Creáronse les primeres modalidaes con diverses denominaciones que fueron encontándose nes orientaciones pedagóxiques europees. Empecípiase tamién n'América Llatina, la formación de maestres especializaes nel nivel.<ref name=UNESCO />
Llinia 46:
[[Archivu:Niños en Jardín de Infantes.jpg|miniatura|Neños en Xardín d'Infantes]]
 
Al igual que nel restu de los niveles, enséñense conteníos fayadizos a les especificidaes de los neños en relación colos aprendizaxes esperaos pa eses edaes: munchos tienen que ver col desenvolvimientu y tienen de ser resignificados de manera tal qu'adquieran sentíu nel ámbitu escolar. Los conteníos, pa la escuela de 0 a 3&nbsp;años, tienen de ser pensaos con criterios d'amplitú tocantes a los aspeutos que les integren: accionesaiciones, vezos, normes elementales, procedimientos básicos, relaciones fundamentales, conceutos senciellos encetaos dende los contactos directos colos oxetos concretos consiguíos, tienen de ser al empar, cercanos pol so significativamente y abarcativos pola multiplicidá de posibilidaes qu'impliquen. El Xardín Maternal tien d'ufiertar al neñu una conocencia considerada social y culturalmente válidu y necesariu pal desenvolvimientu infantil en tolos sos aspeutos: efectivu, intelectual, motriz, social, comunicativu, venceyar, teniendo en cuenta'l respetu poles distintes identidaes familiares y personales.
 
[[Archivu:Artuso Jard 934 F2.jpg|miniatura|Emblema del Xardín d'Infantes Nº 934, de Mar de la Plata Semeya: Fabián Gastiarena]]
Llinia 62:
* Favorecer la formación corporal y motriz.
 
Ye imprescindible tener en cuenta que'l xuegu nun ye daqué que'l neñu realice “naturalmente”; esto ye, nun ye una capacidá innata natural sinón una capacidá adquirida. Poro, por que esa capacidá desenvuélvase ye necesariu un otru que-y dea sentíu a ciertes accionesaiciones que'l neñu pequeñu realiza bonalmente. D'esta manera súmase un significáu cultural que, amás del calter lúdicu qu'inaugura, opera como inscripción d'esi neñu na cultura a la cual pertenez.
 
Magar la única finalidá del xuegu ye'l placer, podría afirmase que xugando prodúcense los aprendizaxes más importantes: mientres el xuegu los neños espresen les sos idees alrodiu de les temes que nél apaecen, manifiesten los sos esquemes conceptuales, los confrontan colos de los sos compañeros. Esto déxa-yos rectificar lo que nun ye correctu o nun sirve, o ratificar les sos idees alrodiu de lo que conocen.
Llinia 132:
El nivel d'educación preprimaria regular col currículum nacional base (CNB), este contién los lineamientos del nuevu currículum pal nivel d'educación preprimaria (4, 5 y 6 años) y constitúi un elementu importante del procesu de tresformamientu curricular del sistema educativu nacional, que se contempla nel diseñu de reforma educativa.
 
Les accionesaiciones que se realizaron pa llevar a la práutica'l currículum nacional base, tuvieron como puntu de partida les etapes de desenvolvimientu del neñu y la neña de 0 a 6 años d'edá y la riqueza cultural del país. El currículum nacional base contién lo que les neñes y los neños de 4 a 6 años han d'aprender en Guatemala pa la so crecedera personal y consecuentemente pal meyoramientu de les sos comunidaes.
 
Una de les principales característiques d'esti currículum ye la flexibilidá, lo que facilita la so contextualización tantu nel ámbitu rexonal como nel local, por que respuenda con efectividá a les necesidaes ya intereses de la población infantil de tolos rincones del país.
Llinia 145:
* Facilitar l'ingresu, permanencia y promoción de neños y neñes al primer grau y graos subsiguientes.
* Fortalecer na población el desenvolvimientu de mañes, habilidaes, formación de vezos y el cambéu d'actitúes qu'aseguren la so sostenibilidá nel primer grau del nivel primariu.
* Fortalecer la participación comuñal nes accionesaiciones de promoción, organización, implementación y execución de CENACEP.
* Promover la participación de la comunidá educativa a nivel local nes accionesaiciones de los Centros de Aprestamiento Comuñal n'Educación Preescolar. CENACEP.
* Favorecer la formación de valores de convivencia democrática y de interculturalidad.
 
Llinia 199:
'''Programa d'educación preescolar 2011'''
 
L'usu del Programa d'Educación Preescolar 2004, xeneró entrugues, opiniones y suxerencies de maestres y direutores, lo qu'anició faer cambeos al plan, p'ameyorar y poder articular la educación preescolar cola primaria y secundaria. Reformulóse y amenorgó el númberu de competencies, y resáltense los aprendizaxes esperaos. Tou esto ensin omitir el propósitu fundamental pol cual fueron creaos dambos programes, impulsando accionesaiciones empobinaes al meyoramientu de la organización y el funcionamientu de los centros d'educación preescolar impulsando nueves y curioses estratexes contribuyendo a ameyorar la calidá de la esperiencia formativa de los neños mientres la so educación preescolar, amás de qu'inclúi estándares curriculares que correspuenden al primer periodu escolar, al concluyir el tercer grau de preescolar, ente 5 y 6&nbsp;años. Unu d'estos estándares ye'l d'español.
 
Otru estándar que marca'l programa ye'l de matemátiques el cual tien por oxetivu que la población sía capaz d'utilizar les conocencies matemátiques como pueden ser el sentíu numbéricu y el pensamientu alxebraicu, forma, espaciu y midida, manexu de la información y l'actitú escontra l'estudiu de les matemátiques.
Llinia 238:
* Les cases de cuidu diariu, operen como una microempresa y la persona encargada del cuidu de los neños ye asesorada pola Asociación Civil, que fai una evaluación escoyida del espaciu físicu y equipamientu. Tienen la misión d'ayudar a que les madres trabayadores atopen un espaciu seguru onde los sos fíos puedan quedase, cerca de la so casa mientres elles trabayen. Los neños reciben alimentos banciaos, sofitu escolar y valores.
* Estancies pal bienestar y desenvolvimientu infantil, estes otorguen servicios d'atención pal Desenvolvimientu y Bienestar Infantil, qu'asegure la integridá de los neños, garanticé la so seguridá, favoreza'l so aprendizaxe y formación (el ISSSTE, ye una institución que brinda esti serviciu).
* Serviciu de guarderíes del Seguru Social, la so misión ye apurrir a los fíos(as) de les madres trabayadores aseguraes, padres viudos o divorciaos, toos aquellos elementos que favorezan el so desenvolvimientu integral, al traviés de la práutica d'accionesaiciones d'altu valor educativu, nutricional y de preservación y fomentu a la salú.
 
=== Perú ===