Diferencies ente revisiones de «Exércitu de Prusia»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-El Condao d +Condáu d)
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 135:
[[Archivu:Gerhard von Scharnhorst.jpg|140px|miniaturadeimagen|derecha|Gerhard von Scharnhorst.]]
[[Archivu:Reorganisation.jpg|miniaturadeimagen|180px|left|Xunta de los reformadores en Königsberg en 1807, por Carl Röchling .]]
La derrota del exércitu desorganizado sosprendió a Prusia, qu'en gran midida sintiérase invencible dempués de les vitorias Federico'l grande. Mientres Stein y Hardenberg empezaron la modernización del Estáu prusianu, Scharnhorst empezó a reformar l'exércitu. Llevó una xunta de reorganización militar, qu'incluyía a Gneisenau, Grolman , Llexen , y los civiles Stein y Könen. Clausewitz asistió tamién a la reorganización. Ablayada pola reacciónreaición indiferente de la población a les derrotes de 1806, los reformadores queríen cultivar el patriotismu dientro del país. Les reformes de Stein abolieron la servidume en 1807 y empecipiaron el gobiernu local de la ciudá en 1808.
[[Archivu:Landwehrkavallerie-1813-1815.gif|170px|miniaturadeimagen|left|Caballería Landwehr 1813-1815 , Litografía de Richard Knötel (1857-1914).]]
[[Archivu:Clausewitz.jpg|140px|miniaturadeimagen|derecha|Carl von Clausewitz.]]
Llinia 163:
Mientres una crisis constitucional en 1819, Federico Guillermu III de Prusia reconoció l'adherencia a los antirrevolucionarios Decretos de Carlsbad. Les fuercies conservadores dientro de Prusia, como Wittgenstein , siguieron oponiéndose a la conscripción y al más democráticu Landwehr. Federico Guillermu III amenorga'l tamañu de la milicia y poner sol control del exércitu regular en 1819, lo que lleva al arrenunciu de Llexen y Grolman y el final del movimientu de reforma.
 
A mediaos del sieglu XIX, Prusia foi vistu por munchos alemanes lliberales como l'estáu meyor afechu pa unificar los diversos estaos alemanes , pero'l gobiernu conservador utilizó l'exércitu pa reprimir los enclinos lliberal y democráticu mientres los años 1830 y 1840. Los lliberales resentíen l'usu del exércitu nes accionesaiciones policiales esencialmente. El rei Federico Guillermu IV (1840-1861) primeramente paecía ser un gobernante lliberal, pero que s'oponía a la emisión de la constitución escrita solicitada polos reformadores. Cuando les barricaes amenar en Berlín mientres la [[revolución de 1848]] , el rei aceptó de mala gana a la creación d'una fuercia de defensa civil ( Bürgerwehr ) na so capital. Una asamblea nacional foi convocada per primer vegada pa redactar una constitución , pero la so lentitú dexó a les fuercies reaccionaries reagrupase. Wrangel llevó reconquistar de [[Berlín]], que foi sofitada por una clase media cansada d'una revolución del pueblu. Les tropes prusianes fueron darréu utilizaos pa reprimir la revolución en munches otres ciudaes alemanes.
 
A finales de 1848, Federico Guillermo finalmente emitió la Constitución del Reinu de Prusia . La oposición lliberal aseguró la creación d'un parllamentu , pero la constitución foi en gran midida un documentu que reafita'l predominiu conservador de la [[monarquía]]. L'exércitu yera una guardia pretoriana fuera de la constitución, suxetu solamente al rei. El presupuestu del exércitu tuvo que ser aprobáu pola Cámara Baxa del Parllamentu. Noveles y memories que glorifican l'exércitu, cuantimás la so participación nes [[guerres napoleóniques]], empezaron a ser publicaos pa influyir na opinión pública. La derrota en Olmütz del plan de los lliberales pa xunir a Alemaña al traviés de Prusia afaló a les fuercies reaccionaries. En 1856, en tiempos de paz ejército prusianu constaba de 86,436 soldaos d'infantería, 152 escuadrones de caballería y 9 reximientos d'artillería.
Llinia 169:
Dempués de que Federico Guillermu IV sufriera un derrame cerebral, el so hermanu Guillermu I convertir en rexente (1857) y Rei (1861-1888). Él deseya reformar l'exércitu, qu'el conservadores como Roon consideren que se degradó dende 1820 pola mor del lliberalismu. El rei quería ampliar l'exércitu, ente que la población aumentara de 10 millones a 18 millones dende 1820, los reclutes añales del exércitu permaneciera en 40.000.
 
El gobiernu presentó'l proyeutu de llei de reforma del exércitu de Roon en febreru de 1860. El Parllamentu oponer a munches de les sos disposiciones, especialmente'l debilitamientu de la [[Landwehr]] , y propunxo un proyeutu de llei revisáu qu'acabó con munches de les reformes deseyaes del gobiernu. El ministru de Finances, Patow , retiru abruptamente el proyeutu de llei'l 5 de mayu y nel so llugar a cencielles solicita una medría presupuestaria provisional de 9 millones de táleros, que foi concedíu. Guillermo yá empezaren a crear 'reximientos combinaos' pa sustituyir la Landwehr , un procesu qu'aumentó dempués de que Patow adquirió los fondos adicionales. Anque'l Parllamentu oponer a estes accionesaiciones, Guillermo caltuvo los nuevos reximientos cola guía de Manteuffel . Los lliberales y la clase media del Landwehr foi por tantu subordinada a favor del exércitu regular, que se compon sobremanera de llabradores lleales a la monarquía Hohenzollern y conservadores Junkers.
 
=== Moltke ===