Diferencies ente revisiones de «François Duvalier»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 18:
El [[19 d'abril]] de [[1963]] afayar n'Haití una conxura militar contra François Duvalier, encabezada pol teniente [[François Benoit]]. Nel actu fallíu foi asesináu'l sarxentu Paulin Montrouis, xofer de los fíos de Duvalier, el cabu Morille Mirville, el sarxentu Luc Azor, y un miembru del Voluntariáu de la Seguridá Nacional (los ''Tontons-Macoutes''), Richemond Poteau. Los sos fíos resultaron ilesos, pero Duvalier reaccionó violentamente. La Policía haitiana foi en busca de [[Francois Benoit]], principal sospechosu del atentáu. Los Tontons-Macoutes entraron a la so residencia y al nun atopar a Benoit, asesinaron al so padre, Joseph Benoit, un vieyu xuez, a la so madre, a un visitante y a los trés emplegaes doméstiques.
 
Al abarruntar los Tontons-Macoutes que Benoit taba escondíu na embaxada dominicana, enfusen na instalación diplomática arrodiando la casa del embaxador y esixendo la entrega del militar. El sucesu terminó cuando l'entós presidente dominicanu [[Juan Bosch]] amenació con entamar accionesaiciones militares contra [[Haití]].
 
Nuna alocución per radiu y televisión, el presidente Bosch afirmó:
{{cita|''El pueblu dominicanu sabe yá que la embaxada y la cancillería del nuesu país fueron violaes pola Policía haitiana. Esa acciónaición ye una bofetada na cara de la República Dominicana, una falta que nós nun tamos dispuestos a pasar por altu. Sufrimos con gran paciencia los ultraxes del Gobiernu haitianu, pero esos ultraxes tienen que terminar yá de manera terminante. Si nun terminen nun plazu de 24 hores pondrémos-y puntu final colos medios que se topen nel nuesu algame.''|[[Juan Bosch]], [[presidente de la República Dominicana]] (1963)}}
 
A otru día l'Exércitu dominicanu movilizó a les tropes escontra la frontera con [[Haití]] y parte de l'artillería pesao de les sos Fuercies Armaes foi unviada per vía marítima hasta'l puertu de [[Barahona (República Dominicana)|Barahona]], próximu a la frontera.