Diferencies ente revisiones de «Fusil»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 43:
 
=== Fusil de cerrojo monotiro ===
N'Europa apaez escontra la metá del sieglu XIX el primer fusil de cerrojo, llamáu d'esta forma pol mecanismu d'estracciónestraición de la vaina usada y recarga pa un nuevu disparu, un cilindru metálicu con un saliente llateral paecíu al cerrojo de les antigües peslleres, que dexaba abrir l'arma pela parte posterior del cañón p'asitiar el cartuchu, armando coles mesmes el conxuntu de muelle y percutor que cutiríen la parte posterior del cartuchu, y cerrala dempués pa efectuar el disparu. Les armes de cartuchu cárguense asina pela parte posterior del cañón. D'esta forma puede cargase l'arma en cualquier posición, lo que dexa al soldáu ponese a cubiertu mientres el procesu.
 
Mientres la [[Guerra de Secesión]] nos Estaos Xuníos y partiendo de diversos prototipos esistentes enantes, desenvuélvense gran cantidá de fusiles y carabines capaces de disparar delles vegaes por aciu procedimientos mecánicos aicionaos manualmente, xeneralmente palanques. Apaez nesta guerra'l [[Fusil Spencer|fusil ''Spencer'']]. Los nuevos cartuchos son yá metálicos ya impermeables y suélense almacenar en tubos intercambiables o fixos nel cuerpu de l'arma, colo que naz asina'l primer cargador de forma tubular (tubu a lo llargo y per debaxo del cañón), como'l del fusil [[AcciónAición de palanca|de palanca]] [[Winchester (arma)|Winchester]]. Esti fusil ye emblemáticu na última parte de la guerra y da una gran ventaya a la caballería de la Unión: un soldáu puede disparar doce veces per minutu con total seguridá frente a los trés disparos que puede faer un soldáu d'infantería armáu con fusil de percusión. Na postguerra va terminar de forxar la lleenda del ''Winchester 44''.
 
Tres la [[guerra francu-prusiana]] de [[1870]]-[[1872]], tolos exércitos del mundu camuden los fusiles de percusión por diversu sistemes de cartuchu, xeneralmente monotiro y con [[AcciónAición de palanca|sistemes de palanca]] o cerrojo.
 
== Fusiles actuales ==
Llinia 62:
Esisten güei fusiles de fabricación actual, en [[Calibre (armes de fueu)|calibres]] modernos, según en calibres antiguos. La ''cadencia de tiru'' sigue siendo d'unos 10-12 disparu per minutu.
 
Les armes llargues usaes por [[francotirador]]es son los fusiles de cerrojo antes descritos, que namái se mueve pola acciónaición del tirador, tales como'l FN-30 belga, el Mauser alemán, el [[Carcano M91|Caracano]] italianu y similares. Col cerrojo manual llógrase casi'l 100% d'aprovechamientu de gases, como nel casu de la carabina Neuhausen suiza, de 12 estríes y cañón d'ánima cónica, que tien el máximu aprovechamientu de la enerxía de los gases: 97,83%, colo que s'amonta l'algame (hasta 2 km con alza nel FN-30) y l'enerxía cinética, al momentu del impautu, como'l .600 Nitro Express, ye de 1.800 lb pa caza mayor. Al nun tener pieces móviles, la precisión ye notable a gran distancia, como nel casu del .222 Swift y el [[6,5 x 52 Mannlicher-Carcano]] usáu nel [[magnicidiu]] del Presidente de los Estaos Xuníos [[John Fitzgerald Kennedy]].
 
=== Fusil semiautomático ===
Llinia 73:
Esisten dos tipos distintos d'armes de cerrojo móvil:
 
'''Cerrojo con percutor fixu'''. Tienen el percutor fixu al cerrojo o conxuntu móvil, de manera que'l cerrojo, al ablayase palantre por efeutu del resorte recuperador, emburrie un cartuchu del cargador escontra la recámara del cañón y al cerrase totalmente percute el cartuchu. Por efeutu del emburrie del cartuchu escontra tras polos gases, el cartuchu emburria'l cerrojo escontra tras, que nel so camín fai la espulsión de la vaina vacida, pola acciónaición de la uña extractora y el tope expulsor. Al llegar tras, el cerrojo ye emburriáu nuevamente palantre pol resorte, empecipiándose un nuevu ciclu de disparu, espulsión, recarga y disparu. Si l'operador caltién el gatíu primíu, el ciclu ye continuu y produzse el disparu continuu o "rabasera".
 
'''Cerrojo con percutor independiente'''. Tienen el percutor nel cerrojo pero nun ye fixu. Cuando se dispara tamién se mueve'l cerrojo escontra tras, pero l'emburrie del cerrojo ye por efeutu d'una toma de gases que se fai a la fin del cañón. D'esta forma hai un mayor aprovechamientu de los gases y una meyor estabilidá que dexa una meyor precisión, según partes de menos masa, lo que produz un arma más llixera. El cerrojo ye emburriáu igualmente escontra tras y palantre pal ciclu de disparu, espulsión, recarga y disparu, pero pola forma de toma de gases nel cañón llógrase un mayor númberu de disparu per minutu.