Diferencies ente revisiones de «Imperiu mogol»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 91:
Siendo un astutu gobernante, Akbar apreciaba los desafíos que suponíen alministrar un imperiu tan estensu. Introdució una política d'asimilación de los [[Hinduismu|hindús]] que representaben la mayoría de la población. Reclutó a diversos xefes hindús y premiólos con altos cargos nel gobiernu; fomentó los matrimonios ente los mogoles y l'aristocracia rashput; dexó la construcción de nuevos templos; participó personalmente en festivales hinduistes; y abolió la ''[[yizia]]'' o impuestu de [[capitación]] que s'aplicaba a los non musulmanes. Per otra parte declaróse xuez supremu de toles disputes derivaes de la interpretación del ''[[Corán]]'' y la [[llei sharia]].
 
Akbar fundó una nueva relixón, llamada ''din-i-ilahi'' (‘fe divina’) que fundía parte de los principios del [[hinduismu]], el [[islamismu]] y otres relixones. La nueva relixón yera compatible con otres na midida que se demostrara llealtá al emperador. No fondero, sicasí, esta nueva relixón ofendió fondamente a'l musulmanes ortodoxos. El principiu de que l'islamismu yera la relixón suprema viose comprometíu. La ulama perdió influencia. La conciliación ente les relixones y la tolerancia escontra los hindús y musulmanes non ortodoxos causó una reacciónreaición ente los [[musulmanes suní]]es. Per otra parte, Akbar introdució otros cambeos. Animó a les vilbes a casase de nuevu, foi contrariu a los matrimonios ente neños y persuadió a los comerciantes de Delhi de dedicar díes especiales de los mercaos pa les muyeres, hasta entós recluyíes nos sos llares. A la fin del reináu de Akbar, l'Imperiu mogol estender pola mayor parte de la India.
 
La tolerancia relixosa causó un movimientu de rebeldía per parte de los musulmanes suníes. Na llucha fratricida que bastió la cayida del reináu del nietu de Akbar, [[Shah Jahan|Sha Yaján]], en 1658, l'aristocracia sofitó al militar [[islamista]] Aurangzeb nel bracéu contra'l so hermanu, el poeta y escritor, [[Dara Shikoh]], al cual venció y mandó degollar en 1662.
Llinia 127:
A pesar de que Babur y Jumaiún sentaron precedentes d'apreciu pol arte y la lliteratura, foi hasta'l gobiernu de Akbar qu'asocedió un importante cambéu de la hestoria del arte indio.
Asina Akbar convirtiéndose n'emperador prematuramente a los 14 años dempués de qu'el so padre Jumaiún morriera al cayer poles escaleres de la so biblioteca empuestu por un claru gustu personal fundió elementos de les práutiques artístiques de Persia, India y Europa anovando la pintura con una nueva forma.
Debíu al interés de Akbar nos relatos d'acciónaición ya intriga ilustraos contrató a un centenar d'artistes por que trabayaren nel taller imperial so la direición de siete pintor de la corte d'Irán, les obres que realizaron en xunto artistes iranines ya indios sol realismu pidimientu de Akbar revelen un estilu claramente nuevu dotáu de vitalidá, eses obres inclúin:
*Llibros de narraciones perses
*Biografíes