Diferencies ente revisiones de «Inxeniería militar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo apostrofación
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 57:
Nos años finales de la [[Reconquista]], los exércitos llevaben yá nes sos files fuercies de gastadores y zapadores, cola ferramienta fayadizo pa la zapa y el valtáu.
 
La llegada de la [[pólvora]] fai d'esti tipu d'acciónaición la más demoledora, más inclusive que l'artillería. [[Pedro Navarro]], escontra l'añu [[Sieglu XVI|1500]], foi'l primeru qu'emplegó esta técnica nos sitios de [[Castelnovo]] y [[Nápoles]]. Ye consideráu'l primer inxenieru militar español.
 
El [[sieglu XVI]] marca la llegada a España d'un gran númberu d'inxenieros italianos, contrataos pa la fortificación de les places tantu peninsulares como d'ultramar y Europa; con ellos formaron los primeros inxenieros españoles. Con éses los nomes de [[Luis Pizaño]], Cristóbal de Rojas, Luis Scribá, Cristóbal Llechuga... xunir a los de Antonelli, Sppannocci, Calvi, etc. La inxeniería militar yera una ciencia que tomaba tanto la [[arquiteutura]] como participaba cola [[artillería]].
Llinia 92:
 
Evolucionen les técniques y procedimientos, los inxenieros empiecen a disponer de personal "orgánicu" pa los trabayos específicos.
La primer acciónaición militar de "tropes d'inxenieros" fora de la metrópoli producir en tomar de [[Mesina]] ([[1718]]) onde, al mandu del propiu Verboom, emplégase una compañía de sesenta minador y cincuenta inxenieros.
 
Créanse les circunscripciones provinciales d'inxenieros, na península y en ultramar, empezar a disponer de datos fiables sobre'l personal disponible y la so cualificación y entámense los primeros proyeutos.