Diferencies ente revisiones de «Jeep»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 49:
 
[[Archivu:Bantam jeep flying 37mm sm.jpg|thumb|225px|El modelu de la compañía Bantam]]
La hestoria de Jeep empieza oficialmente en [[1941]] cuando [[Ford Motor Company|Ford]] y Willys-Overland empezaron a fabricar [[vehículu|vehículos]] Jeep nes sos fábriques de [[Ohio]], [[Estaos Xuníos]] Pero foi en [[1938]] cuando s'entamó cómo diba ser el Jeep. En [[1940]] el [[Exércitu de los Estaos Xuníos]] pidió a los fabricantes de vehículos estauxunidenses que presentaren ufiertes pa un [[vehículu]] pequeñu, con traccióntraición a los cuatro [[rueda|ruedes]] que pudiera sirvir pa distintes xeres y misiones, con sobresalientes capacidad de desempeñu, estabilidá, autonomía, confiabilidad y caltenimientu. Esta solicitú fíxose más urxente cuando les fuercies del [[Potencies de la Exa na Segunda Guerra Mundial|Exa]] empezaron a llograr victories n'[[Europa]] y [[Norte d'África|África del Norte]], polo cual l'[[Exércitu de los Estaos Xuníos|exércitu norteamericanu]] aceptaría solo propuestes que pudieren cumplise nun ralu de 49 díes.<ref>[http://www.motorpasion.com/clasicos/70-aniversariu-de-jeep-curtia-hestoria-de-el so-modelu-mas-emblematico «70 aniversariu de Jeep: curtia hestoria del so modelu más emblemáticu.»] ''Revista Motorpasión'', 27 de xunetu de 2011.</ref>
 
Les especificaciones orixinales del [[gobiernu federal de los Estaos Xuníos|gobierno norteamericanu]] fueron les siguientes: pesu máximu de 1310 llibres (594,20&nbsp;kg), traccióntraición nos cuatro ruedes, una distancia ente exes inferior a 2032&nbsp;mm, y una distancia ente ruedes menor que 1193&nbsp;mm; la distancia mínima al suelu tenía de ser de 158&nbsp;mm y tendría de ser lo suficientemente capaz como pa tresportar 605&nbsp;lb (274,42&nbsp;kg) de pesu y ensin recalentar el motor al colar a baxes velocidaes.
 
Los dos compañíes que cumplieron la solicitú fueron la American Bantam Car Company y Willys-Overland.
Llinia 78:
A finales de la guerra, Willys-Overland empezó a considerar fabricar el Jeep pa xeres [[agricultura|agrícoles]]. La resultancia foi'l primera Jeep Universal en [[1945]], dando pasu a lo que la compañía llamaría ''agrijeep'' creando les variantes conocíes cola sigla '''CJ: Civilian Jeep'''. El primera CJ foi'l '''CJ-2A''', la versión civil del esitosu modelu militar Willys '''M38''', modificáu con luxos como portón de [[tresporte|carga]], llimpiaparabrís, tanque de gasolina esterno, gabitu traseru p'acoplar ferramientes agrícoles, una caxa de velocidaes ameyorada y otres reformes. Esti Jeep incorporó la famosa rejilla frontera de 7 abertures que Jeep caltién como llinguaxe de la so marca, al igual que los sos faros redondos, los guardabarros trapezoidales, y un escepcional desempeñu en terrenes difíciles (los Willys MB de la [[Segunda Guerra Mundial]] teníen 9 abertures na so rejilla frontera).[http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs227.snc1/7435 129762419715 627084715 2606978 1908401 n.jpg]
 
Los modelos CJ-2A producíos dende [[1945]] hasta [[1949]], dieron pasu al '''CJ-3A''', qu'usaba'l mesmu motor ''Go Devil'' del so predecesor (4 cilindros en llinia, 2195{{esd}}cc de desplazamientu, 60{{esd}}hp de potencia, y 105 llibres/pie de [[par motor]]) polo que dambos modelos clasifíquense como de "tapa baxa". Les diferencies aniciaben en reformes estétiques, incluyendo un parabrís ensin división y con unu o dos llimpiaparabrís na parte inferior; fueron aumentaos los diámetros de les exes pa una mayor capacidá de tresmisión de fuercia, según mayor capacidá pa trabayos agrícoles y accesorios adicionales pa tal fin; una versión de tractor foi ufiertada al públicu y la producción del modelu CJ-3A enllargóse hasta [[1953]] cola apaición del CJ-3B. Tuvieron disponibles como versiones utilitaries ente [[1959]] y [[1964]], como '''DJ-3A''' ''Surrey Gala'' (versión de carpa vacacional col enfotu de ser vendíu a sitios de descansu y resorts), ''Hardtop'' (versión cabinada que cuntaba con traccióntraición solo en dos ruedes y ufiertaba la palanca de cambeos al llau del timón y una distancia ente exes más llarga) y ''Dispatcher'' (una versión curtia del Hardtop). [http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs227.snc1/7435 129762419715 627084715 2606978 1908401 n.jpg]
 
El '''CJ-3B''' foi'l primer modelu de "tapa alta", una y bones la tapa del motor tuvo que sufrir un cambéu pa poder agospiar el nuevu motor ''Hurricane'' (4 cilindros en llinia, 2195{{esd}}cc de desplazamientu, 71{{esd}}hp de potencia, y 114 llibres/pie de [[par motor]]), qu'esencialmente yera'l mesmu ''Go Devil'' pero camudaba la distribución en L de les válvules, por una distribución en F, faciendo que la válvula d'almisión quedara más fuera del bloque del motor, dexando que fuera más llarga que la válvula d'escape, lo que resultaba nuna mayor entrega de potencia en relación al diseñu básicu del motor usando'l so mesma cilindrada y arquiteutura. Tamién incorporaba una caxa de tresferencia de 4X4 muncho más silenciosa. Por esta razón la parrilla frontera ye muncho más alta, y la so producción caltener hasta [[1968]]. Ye'l Jeep más numerosamente producíu nel mundu, una y bones delles compañíes haber reproducíu so llicencia entá hasta'l presente.
Llinia 87:
Enforma s'especuló sobre la esistencia d'un '''CJ-4''', el modelu perdíu entemediu ente'l CJ-3B y los primeros modelos de CJ-5. N'efectu foi un vehículu esperimental y al paecer el primeru en llevar el motor ''Hurricane''. El so aspeutu ye realmente entemediu ente'l CJ-3B con guardabarros rectos y estrechos, xuntu col frente arrondáu qu'incorporó'l CJ-5, polo cual el so diseñu fronteru ye dafechu únicu y distintu. Mecánicamente yera bien similar al M38A1 y especialmente al CJ-3B; por enforma tiempu caltúvose como un misteriu ensin resolver yá que naide podía atestiguar que realmente esistiera esti "Jeep entemediu" y les úniques pruebes de la dómina amosar en dos fotografies como'l vehículu ''Willys Esperimental X-151''. Finalmente en 1997 apaeció a la lluz público l'únicu CJ-4 qu'esiste anguaño. El vehículu esperimental foi adquiríu pol inxenieru xefe de la seición de Xasis de Willys, Miguel Odorica, a mediaos de la década de los cincuentes. Él usar na so granxa por enforma tiempu y cuando morrió en [[1977]] el Jeep pasó a manos de John Milam quien lo guardó per dellos años. Anguaño atópase nuna detallada restauración por un coleccionista de Jeep.
 
Depués del CJ-5, salió'l postreru CJ que foi'l '''CJ-7''' qu'apaeció en [[1976]]. La so estraordinaria introducción al mercáu fixo que la compañía AMC (dueña daquella de Jeep)enfocara tolos sos esfuercios de producción nésti vehículu y la so versión Pick-up de xasis llargu, el '''CJ-8 Scrambler''', polo qu'el CJ-5 empezó'l so camín escontra'l retiru en [[1982]]. Incorporaba un tableru dafechu nuevu y per primer vegada con acabaos en plásticu, dando pasos escontra enclinos más modernos; otres reformes estétiques incluyíen ángulos más pronunciaos nes sos puertes que les curves avezaes nes puertes del CJ-5, según un techu ríxidu moldiáu de fábrica, removible de la carrocería, y puertes d'aceru. Tuvo disponible con traccióntraición integral nos cuatro ruedes Quadra-Trac (opcionalmente) que non necesariamente foi una opción caracterizada pola so fuercia, pero taba disponible la so caxa de tresferencia 4X4 tradicional, y con diversos motores incluyendo un V8. La versión CJ-8 nun taba disponible con Quadra-Trac y tenía la caxa de tresferencia tradicional con gabitos de accionamiento manual, y al igual qu'el CJ-7, tuvo disponible con dos caja mecániques de 4 o 5 marches, y una automática opcional de 3 marches.
 
=== CJ-7 ===
 
[[Archivu:CJ7 Jeep.JPG|miniaturadeimagen|derecha|Jeep CJ7]]
El modelu CJ-7 introducir al mercáu en 1976, más de 379,299 fueron fabricaos mientres los sos 11 años de producción. El Jeep CJ-7 tenía una base de llantes 10 pulgaes más llarga que la del CJ-5 y escarecía de la curva característica del CJ-5 nes puertes. A diferencia del CJ-5 el CJ-7 tenía un xasis conformáu por dos rieles paralelos llonxitudinales de seición C. La porción trasera del chasís del CJ-7 ye más ancha con tal d'afaer los resortes y amortiguadores más cercanos al esterior de la carrocería del vehículu y collo ameyorar el so manexu y estabilidá. El CJ-7 introducía la opción d'un nuevu sistema de tresmisión automática con [[traccióntraición nos cuatro ruedes]] llamáu Quadra-Trac al igual qu'una caxa de tresferencia manual de dos velocidad y tresmisión automática. Otres opciones incluyíen un toldu duru y puertes metáliques. Los CJ-7 se comerciaizaron tamién con versiones Renegade y Laredo, estremables polos sos distintos calcomanias de carrocería. El modelu Laredo tenía asientos de cubu en piel altu, flecha de direición ajustable y un paquete d'accesorios cromaos ellaboráu qu'incluyía defenses, parrilla de radiador, espeyos y rines de llanta.
 
En [[Venezuela]] la versión de techu duru con xasis curtiu full equipu denominóse-y '''Llaneru''', en cuantes que'l descapotado llamábase-y '''Renegáu'''.
Llinia 110:
=== (''Station Wagon''), y vehículos deportivos utilitarios ===
 
Empezar a producir dende [[1946]] como '''[[Willys Jeep Station Wagon|Willys Station Wagon]]''' (''ver: [[IKA Estanciera]]''), que teníen capacidá d'hasta 7 pasaxeros y que s'ufiertaron primeramente con traccióntraición simple. Escontra [[1949]] empezar a vender les primeres Station Wagon con traccióntraición total y motor Willys de seis cilindros.
 
Evolucionaron darréu hasta'l [[Jeep Wagoneer]] qu'apaeció en [[1963]]. Esti modelu tuvo en producción 20 años, con renovaciones estétiques nos [[años 70]].<ref>{{Cita web|url=https://www.quadis.es/articulos/7-coches-pa-entender-la hestoria-de-jeep/132440|títulu=7 coches pa entender la hestoria de Jeep|fechaacceso=2017-11-23|sitioweb=www.quadis.es|idioma=es-ES}}</ref>
Llinia 116:
Por esta razón los modelos Wagoneer pueden considerase como'l predecesores de la esitosa serie de '''Cherokee''' (SJ y XJ). La primer serie '''Cherokee SJ''' apaez en [[1974]] y producióse hasta [[1983]]. Tratar d'un SUV de gran tamañu, fecha a partir de la Wagoneer (producida hasta 1967), diseñada por [[Brooke Stevens]], que la so estrema cola Jeep Wagoneer aniciaba nos sos dos puertes, ufiertándose como una versión deportiva de Station Wagon. Cuando taba fornida con un poderosu motor V8 de 6.6 llitros y una caxa de tresferencia de gran relación, tenía grandes atributos colos que podía superar los 160 km/h. Tamién taba disponible col motor AMC de 6 cilindros en llinia y 4.2 llitros de cilindrada. Ye unu de los vehículos tou terrén más revolucionarios qu'esistieren.
 
Depués apaeció la serie de '''Cherokee XJ''' en [[1984]], diseñada con participación de [[Renault]] escontra [[1978]], que daquella sostuvo delles relaciones comerciales con AMC (American Motor Company); la intención d'esti nuevu touterrén compactu foi la d'ufiertar toles capacidaes touterrén de la Jeep Wagoneer con un motor más pequeñu, lo qu'enllargaría'l so rangu d'acciónaición y la so economía de combustible. Tuvo disponible con delles versiones de motores 2.5 llitros y 4.0 llitros, que se caltuvieron hasta'l final de la producción de la segunda serie de XJ (1997-2002). Otros motores menos populares fueron un 2.1 llitros turbodiésel de Renault y un 2.8 V-6 de GM. El nome Jeep Wagoneer pasó a ser una versión más luxosa de la Cherokee básica, usando la mesma carrocería XJ pero que la so estrema esterna más notable son los sos cuatro faros cuadraos y la so moldura d'imitación de madera llateral, y vendióse hasta 1990.
 
[[Archivu:Jeep Grand Cherokee WJ 34h.jpg|250px|thumb| Jeep Grand Cherokee WJ.]] En [[1993]] apaez el '''Grand Cherokee ZJ''', que pretendía, en principiu, reemplazar al Cherokee pero que, dada la so popularidá caltuvo la so producción hasta que'l modelu Liberty reemplazar nel añu [[200]]2. Esto debe a que'l motor AMC de seis cilindros y 4.0 llitros de cilindrada con sistema d'inyección Chrysler, conocíu depués como '''Power Tech I6 242 High Output''' que tuvieron tantu'l Cherokee, como Grand Cherokee y el Wrangler, ye unu de los meyores motores pa tou terrén que se producieron: el 60% del so par motor total de 298Nm (220 lb·ft) esto ye, 179Nm (132lb·ft), ta disponible al ralentín, faciendo qu'el so capacidade pa xubir pindios pronunciaes y esguilar roques sía bien cimera a motores del so mesma cilindrada. Esto significa, amás, que tien les mesmes capacidaes tou terrén de motores más grandes y potentes, pero con un consumu menor de combustible. A pesar de tener árbol de lleves llateral, esto ye, nel bloque de los cilindros (OHV) y de tener problemes iniciales d'apaciguadura pol so gran pesu, esti motor duró daqué más de veinte años en producción, con llixeros cambeos na inyección de combustible, y demostró ser indestruyible.
Llinia 124:
 
Modelos posteriores como'l '''Jeep Liberty KJ''' caltuvieron la imaxe de bon rendimientu fora de la carretera. A pesar de sustituyir la exa ríxida delanteru por una suspensión independiente, colo cual piérdense facultaes tou terrén, el reemplazu del llexendariu Cherokee (nome col que se viende fora d'USAR) resultó ser tou un ésitu. Mientres tola so carrera granible tuvo propulsado por motores de gasolina PowerTech L4 de 2.4L y PowerTech V6 de 3.7L, que tamién s'emplega nos Dodge Durango y Ram; y por motores turbodiésel CRD L4 de 2.5L y 2.8L d'orixe VM (Italia), emplegaos tamién nes versiones europees del [[Chrysler Voyager]] y del [[Dodge Nitro]]. Anguaño un nuevu modelu, el '''Liberty KK''' que tien correxíos dellos de los errores que se detectaron mientres la primer serie atópase en procesu de llanzamientu, y una de les sos característiques más notables ye'l techu en lona desmontable Sky Slider que recuerden al [[Citroën 2CV]] disponible de forma opcional; cuenta de forma única col motor V6 de 3.7L, [[Archivu:JeepPatriotfrontQuarter01.jpg|thumb|250px|left|Jeep
Patriot KK.]] y con versiones Sport y Limited, dientro de les cualos ufiértense una caxa manual de seis velocidad y una automática de cinco, aire acondicionáu con control climáticu de temperatura, apertura remota de bodega, comunicación manos llibres por aciu [[Bluetooth]], control d'estabilidá electrónicu según asistencia en descensos pronunciaos, asistencia d'arranque en xubida, control de traccióntraición electrónicu y traccióntraición a los cuatro ruedes controlada electrónicamente. Esta carrocería KK ye compartida pol [[Dodge Nitro]].
 
[[Archivu:Jeep Grand Cherokee SRT8.jpg|225px|thumb|Jeep Grand Cherokee SRT8.]]
Tamién la recién introducción de los modelos '''Compass''' y '''Patriot''' que comparten la mesma plataforma '''MK''' y un sistema de tresmisión dafechu nuevu pal segmentu ([[tresmisión variable continua|CVT]]: Continously Variable Transaxle, que consta de polees de diámetru automáticamente variable) qu'amenorgaron los costos al consumidor y crean un nuevu segmentu pa veceros menos esixentes con automóviles de costos más baxos y d'operación más senciella. A diferencia de munchos de los sos hermanos de llinia contemporaneos, estos Jeep nun lleven caxa reductora yá que los sos sistemes de traccióntraición nos cuatro ruedes funciona de forma distinta pa distribuyir la fuercia a los dos exes, sicasí'l Jeep Patriot demostró ser un vehículu bien axilosu y versátil, y según la compañía la versión Limited puede cruciar senderos moyaos d'hasta 19 pulgaes de fondura. Dambos vehículos tán forníos con un motor de 2.0L a gasolina, o un 2.4L con tiempu de válvules variable (VVT); les sos tresmisiones son una caxa manual de cambeos o la nueva tresmisión automática CVT. Estos dos vehículos resultaron ser los touterréns menos costosos que produxera Jeep en munchos años y la Jeep Patriot retoma, en parte, el conceutu sol cual llanzárase la Jeep Cherokee XJ al amenorgar la cilindrada ensin menguar la potencia, y ensin que les capacidaes fora de la carretera veanse afeutaes notoriamente.
 
=== Pickup ===
Llinia 159:
[[Archivu:Jipao by Natalia Rivera.png|175px|thumb|Yipao, caciplo d'una familia llabradora]]
 
Nos departamentos de Caldas, Antioquia, Quindio y Risaralda, abriéronse delles categoríes onde se reconoz y prémiase por concursu a los meyores "yipaos" como se-yos diz nestes rexones, que debe'l so progresu a esti gran automóvil pol so escepcional relación cilindrada-torque, la distribución de les relaciones na caxa de cambeos, la traccióntraición nes sos 4 ruedes, y la so simplicidá estética y mecánica.
 
Estos vehículos faen parte entós de la cultura de cientos de families dedicaes al cultivu del café, polo que reciben la personalización de los sos cariciosos dueños con adornos y accesorios llamativos qu'en gran cantidá d'ocasiones inclúin imáxenes relixoses. La compenetración d'estos vehículos ye tal que na rexón afírmase que tolos enseres d'una casa campesiana, incluyendo dacuando a los sos miembros, tienen de poder ser tresportaos por un solu Jeep.