Diferencies ente revisiones de «José Joaquín Prieto»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 54:
Como premiu a los sos antecedentes y servicios, volvió a Chile y concedióse-y el puestu de capitán d'[[Húsares de la Gran Guardia|Húsares de la Guardia Nacional]] el [[26 de marzu]] de [[1813]].
 
El [[15 de mayu]] de [[1813]], nel [[Combate de San Carlos (1813)|Combate de San Carlos]], atopar al mandu d'una milicia de 100 homes, colos cualos dirixióse a Concepción y participó na acciónaición de Talcahuano.
 
El [[17 d'agostu]] de [[1813]], en [[Combate de Quirihue|Quirihue]], venció a les guerrilles realistes de Olate y Elorreaga que lo atacaron nuna proporción numbérica bien cimera. Depués, en [[Combate de Cauquenes|Cauquenes]] volvió vencer a les mesmes guerrilles.
Llinia 109:
{{AP|Guerra contra la Confederación Perú-Boliviana}}
 
Mientres el so gobiernu, [[Andrés de Santa Cruz]], presidente de [[Bolivia]], formó una alianza con una de les múltiples faccionesfaiciones qu'esistíen nel [[Perú]]. En sometiendo'l restu del [[Perú]] so la so autoridá, Santa Cruz crea la [[Confederación Perú-Boliviana]].
 
Ante los fechos, Prieto y el so gobiernu consideraron a la Confederación como una competencia tantu no político como no económico. El fallíu intentu per parte de [[Ramón Freire]] de derrocar la so dictadura empioró entá más les tirantes relaciones ente dambos países.