Diferencies ente revisiones de «Mariano José de Larra»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Víctor +Victor)
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 2:
'''Mariano José de Larra y Sánchez de Castro''' ([[Madrid]], [[24 de marzu]] de [[1809]] – Ibídem [[13 de febreru]] de [[1837]]) foi un [[escritor]] y [[periodista]] [[España|español]] y un de los más importantes exponentes del [[Lliteratura española del Romanticismu|romanticismu español]].
 
Ta consideráu xunto a [[Espronceda]], [[Gustavo Adolfo Bécquer|Bécquer]] y [[Rosalía de Castro]], el más altu cumal del [[romanticismu]] lliterariu español. Periodista, críticu satíricu y lliterariu, y escritor costumista, publica en prensa más de doscientos artículos a lo llargo de tan sólo ocho años. Impulsa asina'l desendolcu del xéneru ensayísticu. Escribe baxo los seudónimos ''Fígaro'', ''Duende'', ''Bachiller'' y ''El pobrecito hablador''. D'acuerdo con [[Iris M. Zavala]], Larra representa el ''romanticismu democráticu n'acciónaición''. Lloñe de la complacencia nes efusiones del sentimientu, ''Fígaro'' asitia España nel centru de la so obra crítica y satírica. La so obra hai que la entender nel contestu de les Cortes recién nacíes tres la [[década ominosa]] (1823–1833), y de la [[primer guerra carlista]] (1833–1840).
 
Tres el tempranu suicidiu de Larra a los 28 años d'edá, [[José Zorrilla]] llee nel so entierru una [[elexía]] patética cola que se da a conocer.
Llinia 32:
 
== Significación ==
Larra foi un eminente articulista, con una gran claridá y vigor na so prosa. Nos sos artículos combate la organización del estáu, ataca al [[absolutismu]] y al [[carlismu]], búrllase de la sociedá, y rechaza la vida familiar. Representa'l romanticismu democráticu n'acciónaición: los males d'España son el tema central de la so obra crítica y satírica. Descontentu col país y colos sos homes, escribe artículos críticos (''En este país'', ''El castellano viejo'', ''El día de difuntos de 1836'', ''Vuelva usted mañana''...), escontra la censura (''Lo que no se puede decir no se debe decir''), la pena capital (''Los barateros'' o ''El desafío y la pena de muerte''), escontra'l pretendiente carlista (''¿Qué hace en Portugal su majestad?'') y el carlismu (''Nadie pase sin hablar al portero''), escontra l'usu incorrectu de les pallabres (''Por ahora'', ''Cuasi'', ''Las palabras''), etc. Tamién cultivó la novela histórica (''El doncel de don Enrique el Doliente'') y la traxedia (''Macías'').
 
== Artículos ==