Diferencies ente revisiones de «Mecánica celeste»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 18:
La mecánica celeste ocupar de calcular la [[órbita]] d'un cuerpu recién descubiertu y del que se tienen poques observaciones; con tres observaciones yá puede calculase los parámetros orbitales. Calcular la posición d'un cuerpu nun intre dáu conocida la so órbita ye un exemplu directu de mecánica celeste. Calcular la so órbita conocíes trés asities reparaes ye un problema muncho más complicáu.
 
La planificación y determinación d'órbites pa una misión espacial interplanetaria tamién ye frutu de la mecánica celeste. Una de les técniques más usaes ye utilizar el '''tirón gravitatoriu''' pa unviar a una nave a otru planeta cuando'l combustible del cohete nun dexara tal acciónaición. Faise pasar a la nave a una curtia distancia d'un planeta pa provocar la so aceleración.
 
== Exemplos de problemes ==
 
El problema de trés o más cuerpos nun ye un problema teóricu sinón que la naturaleza ta llena d'ellos, lo que nunca se da na naturaleza ye'l problema de dos cuerpos que ye una situación irreal que nun se produz. Dellos exemplos:
* Movimientu de [[Alfa Centauri]] C so l'acciónaición de la [[estrella binaria]], [[Alfa Centauri]] (dos componentes d'aprosimao la mesma masa).
* Movimientu d'una sonda espacial averándose a un [[planeta doble]], por casu [[Plutón (planeta nanu)|Plutón]] cola so lluna [[Caronte (satélite)|Caronte]] (la proporción de masa 0,147)
* El movimientu de la nave [[Apollo 11]] nel so viaxe a la [[Lluna]], sometida a l'atracciónatraición de la [[Tierra]] y la [[Lluna]].
* Órbita d'un planeta, por casu [[Mercuriu (planeta)|Mercuriu]], alredor del Sol y sometíu a l'acciónaición de tolos demás planetes.
 
== La teoría de perturbaciones ==
La [[teoría de perturbaciones]] entiende métodos matemáticos que s'usen p'atopar una solución averada a un problema que nun puede resolvese esactamente, empezando cola solución esacta d'un problema rellacionáu. Asina, nel casu del planeta alredor del Sol, puede considerase que se trata d'un problema de dos cuerpos (el so movimientu ye una elipse) y tratar l'acciónaición de los demás cuerpos como perturbaciones a esa elipse atopada que van causar variaciones de la escentricidá, oscilaciones del planu de la órbita que va faer variar la posición del [[Nodos de la órbita|nodo]], o'l xiru de la exa mayor de la órbita que va faer variar el [[perihelio]].
 
Pa tolos planetes estes variaciones calculaes afacer a les reparaes, sacante para'l casu de Mercuriu onde había un escesu nel xiru del perihelio que nun tenía esplicación. El descubrimientu d'esta pequeña esviación na meyora del perihelio de [[Mercuriu (planeta)|Mercuriu]] atribuyóse primeramente a un planeta cercanu al Sol, hasta qu'[[Albert Einstein|Einstein]] esplicar col so [[teoría de la Relatividá]].
Llinia 36:
=== Perturbaciones inverses ===
 
Saber la perturbación que causa un cuerpu conocíu sobre otru cuerpu, por casu l'acciónaición de Xúpiter sobre la órbita de Urano, ye una tema de perturbaciones directes. Al aplicar toles perturbaciones de los cuerpos conocíos a la órbita de Urano, quedaba una borrafa ensin esplicar. Pensóse que se debíen a un cuerpu desconocíu: nesti casu, víase l'efectu, pero desconocía la masa y posición del causante.
 
El movimientu estrañu d'[[Urano (planeta)|Urano]], causáu poles perturbaciones d'un planeta hasta entós desconocíu, dexó a [[Urbain -y Verrier|-y Verrier]] y [[John Couch Adams|Adams]] afayar al planeta [[Neptuno (planeta)|Neptuno]] por aciu cálculos. Afayar la órbita, masa y posición del cuerpu que causaba la perturbaciones na órbita de Urano ye un casu de perturbación inversa, y ye muncho más complicáu que'l problema habitual.