Diferencies ente revisiones de «Movimientu antinuclear»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Pensilvania +Pennsylvania)
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 23:
 
=== Entamos ===
Puede afitase la nacencia del movimientu nuclear na acciónaición de los matrimonios Bohlen y Stowe, que s'oponíen a los [[prueba nuclear|ensayos nucleares]] de los [[EE. XX.]] nel [[Abelugu de Fauna Nacional]] de [[Amchitka]] ([[Alaska]]); pa ello fundaron el Comité ''[[Don't Make A Wave]]'' (''Nun Faigáis Una Fola''), qu'el [[15 de setiembre]] de [[1971]] fletó una espedición en barcu a la parte d'ensayos nucleares bautizada como ''Greenpeace I'', dando orixe asina a la organización [[ecoloxismu|ecoloxista]] [[Greenpeace]]. El [[12 d'abril]] de [[1971]] una manifestación de dellos cientos de persones frente a les obres de la nueva central nuclear de [[Fessenheim]] ([[Alsacia]]) da entamu al movimientu antinuclear francés.
 
=== Década de los setenta ===
En febreru de [[1975]] dellos centenares d'activistes antinucleares ocupen los terrenes onde se proxecta construyir la central nuclear de Whyl -cerca de [[Friburgo de Brisgovia]], na [[República Federal d'Alemaña]]-; a pesar del desallugu inicial per parte de la [[Policía#Alemaña|policía]], la ocupación enllargar por espaciu d'ocho meses. Finalmente l'entamu de les obres foi paralizáu'l [[21 de marzu]] por orde xudicial, y el [[14 de marzu]] de [[1977]] refugóse definitivamente la so construcción. La ocupación de Whyl constituyó la nacencia del poderosu movimientu antinuclear alemán.
 
El [[22 de marzu]] de [[1975]] produzse'l primer accidente grave -conocíu- nuna central nuclear, en [[Browns Ferry]] ([[Alabama]], Estaos Xuníos). A partir d'esi añu'l movimientu ecoloxista adquier un creciente calter antinuclear, hasta llograr la paralización de los programes nucleares de la mayoría de los países industrializaos, fundamentalmente tres los accidentes d'[[Accidente de Three Mile Island|Harrisburg]]<ref>[http://www.ecologistasenaccion.org/article.php3?id_article=24 Accidente nuclear de Three Mile Island en Harrisburg 1979 -Ecoloxistes n'AcciónAición-]</ref> y [[Accidente de Chernóbil|Chernóbil]]. Nesa mesma primavera de 1975 sigue la movilización social contra la nuclearización del [[Rin]], cola participación de ciudadanos alemanes y franceses, refrendando'l calter internacional del movimientu antinuclear.
 
El [[30 d'ochobre]] de [[1976]] dellos miles de persones repiten la ocupación de terrenes destinaos a la construcción d'una central nuclear, nesti casu la de [[Brokdorf]] ([[Schleswig-Holstein]], RFA). La "batalla de Brokdorf" enllargar mientres dellos meses, con continuos desallugos policiales y reocupaciones cola participación de miles de persones.