Diferencies ente revisiones de «Niceto Alcalá-Zamora»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"contemporaneo" -"contemporáneo"
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 72:
 
== La proclamación de la República y el Gobiernu Provisional ==
Xuntu con [[Miguel Maura]] y el so partíu, [[Derecha Lliberal Republicana]], representó al republicanismu conservador nel [[Pactu de San Sebastián]] celebráu'l 17 d'agostu de 1930, destináu a impulsar un movimientu popular que derrocara a la monarquía ya instaurara un réxime republicanu. D'esi pactu surdió un Comité Executivu encargáu de dirixir l'acciónaición republicana n'[[España]] y Alcalá-Zamora foi escoyíu presidente. Yera, ello ye que l'antecedente del Gobiernu Provisional de la República.
 
El 12 d'avientu de 1930 tuvo llugar la [[Sublevación de Faca]], cuando'l capitanes Galán y García Hernández proclamaron la República na guarnición de [[Faca]] y empecipiaron una marcha escontra [[Huesca]] pero, vencíos poles fuercies gubernamentales, fueron xulgaos y executaos.
Llinia 90:
Apenes aportó al poder, el Gobiernu tuvo qu'enfrentase a la [[República Catalana (1931)|proclamación de la República Catalana]] y a los [[Quema de conventos de 1931 n'España|sucesos anticlericales]] del mes de mayu d'esi mesmu añu. Tamién hubo munches dificultaes coles organizaciones anarquistes, que negaron la so collaboración cola nueva República ya inclusive s'enfrentaron abiertamente a ella.
[[Archivu:Alcalá-Zamora 1931.jpg|thumb|right|Alcalá-Zamora en 1931]]
El Gobiernu foise inclinando escontra la esquierda, representáu nel republicanismu de [[Manuel Azaña]], postura que claramente se reflexó na redacciónredaición de la [[Constitución de la República Española de 1931|Constitución de 1931]], convocando [[Eleiciones xenerales d'España de 1931|eleiciones el 28 de xunu]]. La cuestión clerical enfrentó de nuevu a republicanos conservadores ya izquierdistes, socialistes y radicales, y finalmente tantu Alcalá-Zamora como Maura abandonaron el gobiernu'l 14 d'ochobre de 1931.
 
== Presidente de la República ==
Llinia 108:
 
[[Archivu:Estandarte Presidencial NA.svg|thumb|180px|Estandarte presidencial de Niceto Alcalá-Zamora.]]
N'ochobre tuvo que volver recurrir a Lerroux, que formó gobiernu con tres ministro de DEXAR, pero'l llevantamientu independentista del 6 d'ochobre de 1934 en [[Barcelona]], la [[Revolución de 1934|revolución d'Asturies]], la so indecisión y l'escándalu del «[[estraperlu]]» torgaron una acciónaición de gobiernu coherente.
 
Per otra parte, Alcalá-Zamora utilizó tolos sos recursos pa estremar a DEXAR del poder hasta que la crisis de gobiernu del 9 de payares de 1935 ufiertó-y esta oportunidá. Nomó primer ministru al so amigu [[Manuel Portela Valladares]], que presidió un interregno ente payares de 1935 y febreru de 1936. La so intención yera crear una fuercia de centru ente la derecha radical-cedista y l'esquierda social azañista.