Diferencies ente revisiones de «Pensamientu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 5:
[[Archivu:Efez Celsus Library 4 RB.jpg|thumb|right|250px|Biblioteca de Celso.]]
[[Archivu:A woman thinking.jpg|thumb|right|250px|El pensamientu ye un fenómenu psicolóxicu racional, oxetivu y esternu deriváu del pensar pa la solución de problemes.]]
El '''pensamientu''' ye l'actividá y creación de la [[mente]]; dícese de too aquello que ye traíu a esistencia por aciu l'actividá del [[Entendimientu|intelectu]]. El términu ye comúnmente utilizáu como forma xenérica que define tolos productos que la mente puede xenerar incluyendo les actividaes racionales del intelectu o les astraccionesastraiciones de la [[imaxinación]]; tou aquello que seya de naturaleza mental ye consideráu pensamientu, bien seyan estos astractos, racionales, creativos, artísticos, etc. considérase pensamientu tamién la coordinación del trabayu creativu de múltiples individuos con una perspeutiva unificada nel contestu d'una institución.
 
== Definiciones ==
Llinia 16:
* ''Pensamientu:'' fenómenu psicolóxicu racional, oxetivu y esternu deriváu del pensar pa la solución de problemes que nos aquexen día tres día.
 
"El procesu de pensamientu ye un mediu de planiar l'acciónaición y de superar les torgues ente lo qu'hai y lo que se proxecta".
 
Según la definición teórica, el pensamientu ye aquello que se trai a la realidá per mediu de l'actividá intelectual. Por eso, puede dicise que los pensamientos son productos ellaboraos pola mente, que pueden apaecer por procesos racionales del intelectu o bien por astraccionesastraiciones de la imaxinación.
 
"El pensamientu podría definise como imáxenes, ensoñaciones o esa voz interior que nos acompaña mientres el día y na nueche en forma de suaños". La estructura del pensamientu o'l patrones cognitivos son l'andamiaxe mental sobre'l que se conceptualiza la esperiencia o la realidá.
Llinia 38:
* ''' analíticu:''' realiza la separación del tou en partes que son identificaes o categorizadas.
* ''' creativu:''' aquel que s'utiliza na creación o cambéu de daqué, introduciendo novedaes, esto ye, la producción de nueves idees pa desenvolver o modificar daqué esistente.
* ''' instintivu:''' ye aquel que tienen la mayoría de los seres vivos, que xenera accionesaiciones.
* '''sistémico''': ye una visión complexa de múltiples elementos coles sos diverses interrellaciones. Sistémico deriva de la pallabra sistema, lo que nos indica que tenemos de ver les coses de forma interrelacionada.
* '''[[crítica|críticu]]:''' esamina la estructura de los razonamientos sobre cuestiones de la vida diaria, y tien una doble aguada analítica y evaluativa. Intenta superar l'aspeutu mecánicu del estudiu de la lóxica. Ye evaluar la conocencia, decidiendo lo qu'unu realmente cree y por qué. Esforciar por tener consistencia nes conocencies qu'acepta y ente la conocencia y l'acciónaición.
* ''' interrogativu:''' ye'l pensamientu col que se faen entrugues, identificando lo qu'a unu interésa-y saber sobre una tema determinada.
 
Llinia 54:
* El pensamientu arreya una estructura conocida como "la estructura del pensamientu".
* El llinguaxe ye a cencielles un manexu de símbolos (dígase codificación), el pensamientu ye un acondicionador del llinguaxe.
* El pensamientu ye la llende a l'acciónaición inconsciente, xenerada na mayoría de los casos por mensaxes erraos o mal interpretaos.
* Les formes del llinguaxe basar nel pensamientu, sicasí estes nun tienen una relación de paralelismu, sinón que son mutuamente dependientes, polo que ye importante analizales en xunto.
 
Llinia 64:
* Comparanza- Establez semeyances y diferencies ente los distintos oxetos y fenómenos de la realidá.
* [[Xeneralización]]- Procesu nel que s'establez lo común d'un conxuntu d'oxetos, fenómenos y relaciones.
* [[AstracciónAstraición (filosofía)|AstracciónAstraición]]- Operación que consiste n'amosar mentalmente ciertes traces, xeneralmente despintaos pola persona, estremándose de traces y anexos accidentales, primarios y prescindiendo d'aquellos pensamientos.
 
== El pensamientu na tipoloxía psicolóxica ==