Diferencies ente revisiones de «Performance»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"contemporaneo" -"contemporáneo"
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 2:
[[Archivu:Performance.jpg|thumb|[[Mimu]] y Pintura.]]
[[Archivu:Performancero.jpg|thumb|Performance na Avenida de la Ciudá de Méxicu.]]
Una '''performance''' o '''acciónaición artística''' ye una amuesa escénica, munches vegaes con un importante factor de [[improvisación]], na que la prevocación o'l plasmu, según el sentíu de la [[estética]], xueguen un papel principal.
 
== Conceutu ==
Llinia 10:
La performance oponer a la [[pintura]] o la [[escultura]], yá que nun ye l'oxetu sinón el suxetu l'elementu constitutivu de la [[obra d'arte|obra artística]].
 
La performance tien parentescos cola [[acciónaición poética]], la [[entemedia]], la [[poesía visual]] y otres espresiones del [[arte contemporáneo]]. Dalgunos llamen a tales espresiones (idéntiques o bien similares a la performance): [[live art]], [[action art]], [[intervención (arte)|intervenciones]] y [[manoeuvres]].
 
== Historia ==
La hestoria del arte performático empieza a principios del [[sieglu XX]], coles accionesaiciones en direuto d'artistes de movimientos [[vanguardista|vanguardistes]]. Ceadores amestaos al [[futurismu]], al [[Constructivismo (arte)|constructivismo]], al [[dadaísmu]] y al [[surrealismu]], realizaben por casu les ''exhibiciones non convencionales'' nel [[Cabaré Voltaire]]. Ente estos artistes destácase la participación de [[Richard Huelsenbeck]] y [[Tristan Tzara]].
 
Nel [[arte contemporáneo]], una acciónaición poética» estrema una performance d'una acciónaición basada nel sentíu poéticu del [[arte]], la [[lliteratura]] o la [[cultura]].
 
[[Joseph Beuys]] (1921-1986) foi un importante esponente de la performance. Nes sos accionesaiciones d'arte incluyó l'acciónaición, el movimientu, y personaxes ayenos a la obra.
 
== Ver tamién ==
* [[Arte d'acciónaición]]
* [[Arte conceptual]]
* [[AcciónAición directa]]
* ''[[Body Art]]''
* ''[[Happening]]''