Diferencies ente revisiones de «Perú»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 81:
Nel [[sieglu XX]], el país conoció golpes d'estáu y una gran inestabilidá económica y social.
 
Na década de 1980, tres doce años de réxime militar, Perú volvió a la democracia. Pero estos años tuvieron marcaos pola agravación de la economía y les accionesaiciones guerrilleres de [[Sendero Luminoso]] y del [[movimientu revolucionariu Tupac Amaru]].
 
En [[1990]] la política d'austeridá [[Alberto Fujimori]], elixíu presidente col 62.5 % de los votos frente a [[Mario Vargas Llosa]], permitió'l crecimientu económicu del país. La so popularidá medró sobremanera tres de l'arrestu d'[[Abimael Gumán Reynoso]], cabezaleru de Sendero Luminoso. Pero la corrupción del so gobiernu y l'autoritarismu lleváronlu a perder el poder en [[2000]]. Sustituyólu l'economista [[Alejandro Toledo Manrique]] en 2001, [[Alan García Pérez]] en 2006 y [[Ollanta Humala]] en 2011. Sustituyólu l'economista [[Pedro Pablo Kuczynski]] en 2016.
Llinia 227:
Na década de 1990, Perú lliberalizó la so economía y privatizó les empreses mineres, eléctriques y de telecomunicaciones. Nos caberos años d'esta década, el país sufrió les repercusiones de la crisis asiática y del impautu del [[El Niño|Niño]] na agricultura.
 
Nos últimos años, la economía peruana evolucionó favorablemente cola disminución de la inflaccióninflaición y del déficit presupuestariu, l'aumentu de les esportaciones y l'alza del cursu mundial del oru y del cobre. Sicasí, el crecimientu de la economía creó pocos emplegos y la probitú sigue afectando a bona parte de la población:
según les cifres de [[2001]], el 54 % de los peruanos viven pembaxo del nivel de probitú y el 24 % na estrema probitú.