Diferencies ente revisiones de «Política esterior»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Coloraes +Rojas)
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 23:
 
== L'analís de la política esterior ==
L'analís de la política esterior implica l'estudiu de cómo l'estáu ''fai'' política esterior. Dende esta perspectiva'l [[Estáu]] ye consideráu como l'actor principal y básico de les [[relaciones internacionales]]. Aun así, dada la cantidá y diversidá de los actores que interactúan nel sistema internacional na actualidá, esti analís nun puede escluyir aquelles accionesaiciones que tán dirixíes a otru tipu d'actores. El papel de los Estaos nos organismos internacionales, la relación coles [[Organizaciones Non Gubernamentales]] y les accionesaiciones contra'l [[crime entamáu]] o los [[grupos terroristes]], por casu, tamién formen parte de la l'[[axenda política|axenda]] y construcción de la política esterior de los Estaos.
 
Por cuenta de que l'analís de la política esterior implica tantu l'estudiu de la [[política internacional]] como de los asuntos domésticos, la disciplina académica alcuéntrase ya incide na interseición ente la teoría de les [[relaciones internacionales]] y la política pública.
Llinia 36:
* Configuración de les metes: - Un estáu tien múltiples metes en política esterior. Un estáu tien de determinar qué metes son afeutaes pol ambiente políticu internacional y domésticu nun momentu dáu. Amás, les metes de la política esterior pueden oponese ente sigo, lo que va obligar al estáu a priorizar.
* La determinación d'opciones polítiques: - Un estáu debe entós determinar qué opciones polítiques tán disponible p'atopar la meta (o'l conxuntu de metes) a la lluz del ambiente político dadu. Va Implicar una evaluación de la capacidá del estáu p'aplicar les distintes opciones polítiques y una evaluación de les consecuencies de cada opción política.
* AcciónAición formal de toma de decisiones - Una decisión formal de política esterior va tomar en dalgún nivel dientro d'un gobiernu. Les decisiones de la política esterior son tomaes xeneralmente pola caña executiva del gobiernu. Los actores o instituciones gubernamentales más comunes en tomar de decisiones en política esterior inclúin: el xefe d'estáu (por casu un presidente) o la cabeza de gobiernu (por casu un primer ministru), el gabinete, y/o'l ministru.
* L'aplicación o implementación de la opción política escoyida - Una vegada que s'escoyó una opción de política esterior, y tomóse una decisión formal, entós felicidá política ''débese'' aplicar. La política esterior ye comúnmente desenvuelta y llevada a cabu por departamentos especializaos en política esterior de la burocracia estatal, tal como un Ministeriu d'asuntos esteriores (Europa) o un Departamentu d'estáu (Estaos Xuníos). Otros departamentos pueden tener tamién un papel na aplicación de la política esterior, tal como los departamentos para: el comerciu, la defensa, y l'ayuda.