Diferencies ente revisiones de «Puebla»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correición de xentilicios (cartafueyu países)
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 88:
=== Sieglu XX ===
 
A principios del sieglu XX, en Puebla, la llucha armada foi protagonizada por una familia que simpatizaba colos ideales de [[Francisco I. Madero]], incluyíos nel Club Anti-rreeleccionista, que para aquel entós abanderaba la candidatura opositora al réxime de Porfirio Díaz, que dempués de 30 años, concretó gracies al fraude eleutoral y d'atrabancar la campaña presidencial de Madero, la so séptima reeleición. Aquella familia yera la de los hermanos Serdán, el papel que xugaron los hermanos Serdán foi determinante pal entamu de la llucha armada na rexón y el país. El réxime profirista crea un ambiente de desigualdá social, por cuenta de ello los Hermanos Aquiles, Carmen y Máximu Serdán son los primeres partes de la combalechadura en contra d'esti gobiernu. El 19 de xunetu de 1909, llevar a cabu la primer xunta del Club Anti-rreeleccista, polo que'l gobiernu estatal sigue bien de cerca los pasos de la familia, y empecipia les accionesaiciones pa buscar armes y a los rebeldes en redolada a la casa de la familia, allugada na cai 6 oriente del centru de la ciudá de Puebla. Y foi entós cuando'l 18 de payares de 1910, atopar nun feroz enfrentamientu, el xefe de la policía [[Miguel Cabrera]] y los hermanos Serdán. El primeru cai muertu y más tarde preséntense refuerzos, el batallón 1 y 17 según el Zaragoza. L'enfrentamientu duru más de tres hores, Máximu Serdán pierde la vida'l mesmu día, el so hermanu Aquiles a otru día, en cuantes que la so hermana Carmen y la madre d'ellos doña Carmen Alatriste fueron conducíes a la cárcel.
 
'''Movimientu Popular Poblano (1962-1981)'''
Llinia 336:
 
Envalórase que l'estáu tien unes 900 [[especies reinales]]<ref name= "Busca proyeutu industrializar plantes reinales de Puebla."> {{cita web |url=http://www.buap.mx/portal_pprd/wb/comunic/busca_proyeutu_industrializar_plantes_endem_1912 |títulu= Busca proyeutu industrializar plantes reinales de Puebla. |editorial=BUAP |fechaacceso=6 d'ochobre de 2011 }}</ref> La mayor parte d'éstes puédense atópase na [[reserva de la biósfera Tehuacán-Cuicatlán]] y en Zapotitlán Salinas. ''"Cultivos como'l mezquite, garambullo, neem y la quiotilla, según dellos tipos de cactáceas y la biznaga son especies orixinaries con un gran valor, lo que significa una área d'oportunidá pa la so producción y comercialización."''<ref name= "Busca proyeutu industrializar plantes reinales de Puebla."> {{cita web |url=http://www.buap.mx/portal_pprd/wb/comunic/busca_proyeutu_industrializar_plantes_endem_1912 |títulu= Busca proyeutu industrializar plantes reinales de Puebla. |editorial=BUAP |fechaacceso=6 d'ochobre de 2011 }}</ref> De toes estes especies destaquen delles vexetales poles sos diversu propiedaes melecinales y alimenticies, ente elles tán:
* '''Mezquite''' (Prosopis laevigata). Preséu p'alimentos y bébores lleldaes. Tien acciónaición antibacteriana contra Sthaphylococcus aerus y Scherichia coli. Preséu tamién pa tratar delles enfermedaes de los güeyos.
* '''Garambullo''' (Myirtillocactus geometrizans). Tien un altu conteníu de fibra, auxiliar nel tratamientu de diabetes y enfermedaes renales, amás, el so pigmentu puede utilizase como colorante.
* '''Neem''' (Azadirachta indica). Preséu p'aceites y suplementos alimenticios, ricu n'hidratos de carbonu y unes 10 variedaes d'aminoácidos, calciu y otros minerales. Sirve tamién como antiséptico, antifebriles, antiinflamatorios, antivirales y fungicida.
Llinia 463:
El Poder Lexislativo ye encarnáu pol [[Congresu del Estáu de Puebla]]. Ésti tien la facultá de promulgar les lleis específiques con vixencia nel estáu de Puebla, reformar les esistentes o derogar les que se consideren obsoletas. El congresu poblano ta conformáu por 41 diputaos que s'escueyen pa exercer el cargu por trés años. D'estos diputaos, 26 son electos por votu directu nos distritos electorales locales en que s'estrema l'estáu y los restantes son nomaos por representación proporcional.<ref>''Representación proporcional'' ye un términu que designa una cuota de representantes asignada poles instituciones electorales en Méxicu sobre la base d'una llista de candidatos —esto ye, ''plurinominal''— rexistrada per cada partíu participante nes eleiciones y acordies con el númberu de sufraxos que llograren na votación.</ref> Acordies con la llexislación estatal, nengún partíu puede tener más de 26 diputaos.<ref>''Constitución'', Artículu 35.</ref> Solo pueden ser electos al Congresu del Estáu de Puebla los ciudadanos poblanos que sepan lleer y escribir, y que nun sían ministros de cultu relixosu nin formen parte de les [[Exércitu Mexicanu|fuercies armaes]], l'alministración pública, estatal o municipal. Nel casu de los militares y funcionarios del poder públicu (quitando al gobernador), pueden participar como candidatos siempres y cuando se dixebren definitivamente de los sos cargos.<ref>''Constitución'', Artículos 36 y 37.</ref>
 
Les más recién [[Eleiciones estatales de Puebla (2007)|eleiciones lexislatives estatales]] nel estáu realizaron el 11 de payares de 2007, y tolos distritos fueron ganaos pol [[Partíu Revolucionariu Institucional|PRI]], sacante unu, onde'l [[Partíu AcciónAición Nacional|PAN]] llogró la ventaya. Anguaño, el congresu poblano cuenta con [[mayoría absoluta]] del [[Partíu Revolucionariu Institucional]], con 23 diputaos, de los cualos 21 fueron electos como representantes de distritos electorales y 2 pol principiu de representación proporcional.<ref>[http://www.congresopuebla.gob.mx/por grupu.php?partíu=PRI "Diputaos per grupu parllamentariu: PRI]", nel sitiu n'internet del H. Congresu del Estáu de Puebla, consultáu'l 21 de xunetu de 2007.</ref>{{Actualizar}}
 
=== Poder Xudicial ===