Diferencies ente revisiones de «Raymond Poincaré»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 14:
Convertir en ministru d'Instrucción Pública nel gobiernu de [[Alexandre Ribot]]. A pesar de ser escluyíu del gabinete radical que siguió a este, el proyeutu de revisión de les penes capitales propuestu pol nuevu ministru tuvo basáu nes propuestes que realizara l'añu anterior. Foi nomáu vicepresidente de la cámara na seronda de 1895 y, a pesar de la hostilidá de los radicales, caltuvo'l so puestu en 1896 y 1897.
 
Xuntu con otru siguidores del «comenenciosu» [[Léon Gambetta]], Poincaré fundó la l'[[Alianza Democrática (Francia)|Alianza Democrática]] en 1902, que se convirtió nel partíu más importante del centru derecha mientres la [[Tercer República Francesa]]. En 1906 tornó como ministru de Finances mientres el curtiu ministeriu de [[Ferdinand Sarrien|Sarrien]]. Mientres la so carrera política siguió l'exerciciu del so oficiu, y publicó dellos volumes d'ensayos sobre temes lliteraries y políticos.
 
El «[[poincarismo]]» convertir nun movimientu políticu, y foi el términu utilizáu por [[Georges Clemenceau]] en 1902 pa definir a una xeneración de mozos políticos conservadores que perdieren l'idealismu de los fundadores de la república. Dempués de 1911, el términu pasó a significar «renovación nacional» contra l'amenaza alemana. Tres la [[Primer Guerra Mundial]] referir al sofitu que brindó a intereses empresariales y financieros.
Llinia 23:
Tres el so mandatu na Presidencia, en 1922 tornó como primer ministru, una vegada más, conocida poles sos polítiques antialemanas, xustificándolo diciendo que {{cita|la población d'Alemaña ta creciendo, la so industria ta intacta, ensin factoríes que reconstruyir, nun tien mines afogaes. Los sos recursos tán intactos, sobre y so tierra. Enfrente d'ella taría Francia con una población qu'apenes crez.}}
 
Atayáu ante la incapacidá d'Alemaña pa pagar los arreglos de guerra, en 1922 Poincaré abogó por sanciones económiques conxuntes francu-britániques contra Alemaña, oponiéndose a accionesaiciones militares. Sicasí, fixo frente a la hostilidá de británicos, norteamericanos y alemanes, viendo que'l carbón pa la producción francesa d'aceru y la reconstrucción industrial nes zones afaraes taba escosándose. -y exasperaba la inaccióninaición británica; por tou ello, el [[11 de xineru]] de [[1923]] decidió la [[ocupación del Ruhr]] pa llograr él mesmu los arreglos: ello provocó la [[hiperinflación]] alemana y una fuerte depreciación del [[Franco francés|francu]].
 
La crisis financiera devolver al poder per tercer vegada en 1926, convirtiéndose una vegada más en primer ministru y ministru de Finances hasta'l so retiru en 1929.