Diferencies ente revisiones de «Subducción»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 15:
=== Fuercia d'Emburrie ===
 
La fuercia d'emburrie ye la principal causante de la subducción; xenerar pola acciónaición de les llendes constructives interplaca (les dorsales oceániques). La fuercia xenerada pol emburrie de les roques nueves nes dorsales lleva a les roques más antigües (más alloñaes de la dorsal) a topetar contra la corteza continental y asina mesmu la placa continental xenera una fuercia opuesto a la placa oceánica.
 
=== Fuercies gravitacionales ===
Llinia 33:
 
== Sismicidad y vulcanismu en zones de subducción ==
La fregadura xenerada pol contautu y movimientu ente plaques xenera una acumuladura d'enerxía potencial elástica, que se lliberar en forma de movimientos relativos ente dos bloques separaos por un planu (falles). Los marxes converxentes son les zones de mayor actividá sísmica nel mundu. Si se mapea l'actividá sísmica ente llendes converxentes, va tenese la zona Wadati-Benioff, que ye la que define directamente l'amplitú superficial d'acciónaición de la subducción. Países como Xapón, Chile, Haití y el nordés de Rusia, son afeutaos fuertemente polos sismos causaos pola subducción.
 
Los volcanes que tienen la so xénesis en zones de subducción son volcanes bien grandes y empinaos; esto por cuenta de la composición del magma que xube, que erupcionan con gran violencia (pola mafa de la lava). Al delinear nun mapamundi volcanes con estes característiques, atópense lineamientos bien claros que son paralelos a los cordales; esto ye, que puede definise una zona de subducción pol vulcanismu presente. Esti vulcanismu difier enforma del vulcanismu intraplaca, onde les condiciones y característiques son bien distintes (laves más fluyíes, de composición básica y volcanes bien estensos y de fasteres bien nidies, como en Hawái)