Diferencies ente revisiones de «Tercer República Francesa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"Rumania" +"Rumanía"
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 212:
=== L'escándalu de Panamá Otru sonáu casu xudicial que sosprendió a la Tercer República foi'l [[Escándalu de Panamá]] de 1887 nel cual viose implicáu'l famosu empresariu [[Ferdinand de Lesseps]], quien yá dirixiera la construcción del [[Canal de Suez]] na dómina del [[Segundu Imperiu francés|Segundu Imperiu]]. En 1882 Lesseps embarcar nel proyeutu de construyir un [[Canal de Panamá|canal al traviés de Panamá]] pa comunicar el [[océanu Atlánticu]] col [[Océanu Pacíficu|Pacíficu]], pa lo cual buscó financiamientu por aciu una empresa denomada "''Compañía Universal de la Canal de Panamá''". El plan de Lesseps viose enzancáu pola montascosa xeografía [[Clima tropical|tropical]] de [[Panamá]], les dificultaes climátiques y la [[fiebre mariello]], amás que la diferencia de nivel ente los océanos a conectar esixía la construcción de grandes y costoses [[esclusa|escluses]] non previstes nel presupuestu, al puntu que la obra revelóse muncho más onerosa de lo entamao.
 
Pa siguir alantre col proyeutu y evitar que los accionistes retiraren los sos fondos de la "''Compañía Universal de la Canal de Panamá"'', los directivos de la Compañía entraron nun gran esquema de [[corrupción política]] pagando sobornos a periodistes, políticos y y inclusive a integrantes del Parllamentu francés, col fin de callar les perdes del proyeutu y aguiyar a que les accionesaiciones de la Compañía siguieren siendo adquiríes pol públicu, amás d'asegurar por aciu la publicidá engañoso que la Compañía siguiera recibiendo préstamos bancarios. Estes intrigues fracasaron por completu y finalmente declaróse la quiebra de la Compañía en 1888, perdiéndose 1440 millones de francos y perxudicando a 850 000 accionistes.
 
=== L'escándalu del ficheru masónicu ===
Llinia 295:
El gobiernu de Blum establez una serie de reformes sociales en favor de los trabayadores franceses afiguraes en xunu de 1936 nos [[Alcuerdos Matignon (1936)|Alcuerdos de Matignon]] ente la organización patronal francesa (la CGPF) y los sindicatos, calteniendo la estructura económica del [[capitalismu]] pero asegurando beneficios llaborales pal [[proletariáu]] francés, quien llograba asina ciertos derechos que los sos pares alemanes o británicos esfrutaben munchos años antes. El sosten parllamentariu del réxime del ''[[Frente Popular (Francia)|Front Populaire]]'' son los socialistes y los radicales d'esquierda, ente que el [[Partíu Comunista Francés]] llogra namái una influencia menor sobre los actos políticos concretos del gobiernu, inda cuando consigue faese más visible ante'l públicu.
 
Sicasí, la tensión na política internacional d'Europa perxudica los planes de Blum pa impulsar polítiques reformistes d'esquierda en Francia. Mientres la [[Guerra Civil Española]] (empecipiada dos meses dempués qu'el "''Front Populaire''" xubiera al gobiernu) el réxime socialista francés evita intervenir al llau del [[bandu republicanu]], a sabiendes de que si interviniera'l so gobiernu sería derrocáu por una coalición ente los radicales y los partíos de derecha, lo que de fechu asocedió dempués col gobiernu de Edouard Daladier n'abril de 1938. Per otra parte, dende'l términu de la Primer Guerra Mundial la opinión pública francesa caltenía una actitú [[pacifismu|pacifista]] y oponíase a toa acciónaición batallosa n'Europa, salvu si tuviera dirixida directamente contra una amenaza d'Alemaña, ente que la propaganda fascista y la renacencia económica alemán causaben que los antiguos aliaos d'[[Europa Oriental]] esfrecieren los sos venceyos diplomáticos con Francia.
 
Tampoco Blum tenía garantíes de que [[Gran Bretaña]] secundara esfuercios bélicos franceses a favor de la República Española, ente que'l sofitu de la [[Italia fascista]] y la [[Alemaña nazi]] a los [[bandu nacional|sublevaos n'España]] desalientan a Blum d'impulsar una política solidaria col [[bandu republicanu]] español, considerando amás que la entá potente derecha francesa refuga asemeyada política y que'l [[fascismu]] francés tampoco despinta la so simpatía pol [[bandu nacional]].
 
Blum consiguió sicasí qu'el so gobiernu dexara la vienta d'armes de manera tapada en favor de los republicanos españoles, facilitando amás el tránsitu d'armes pa la República Española per suelu francés. Como resultancia, estropiense seriamente les relaciones polítiques franceses con Italia por aciu braceos a nivel de la prensa y la diplomacia. Neses feches, la clase política de Francia resuelve nun enfrentase a Alemaña nin a Italia ensin cuntar primeramente cola adhesión política y diplomática de [[Gran Bretaña]], pero tal sofitu nun se concreta en tantu'l gobiernu británicu de [[Neville Chamberlain]] postula caltener la política de [[apandamientu]] escontra nazis y fascistes, posición que Francia acaba compartiendo con Gran Bretaña nos foros internacionales como la [[Sociedá de Naciones]], al estremu de nun tomar acciónaición dalguna en marzu de 1938 cuando l'Alemaña nazi [[Anschluss|invade Austria y amestar]], magar que dichu ''Anschluss'' constituyía una grave violación del Tratáu de Versalles.
 
Como reacción ante la tensión internacional causada pol rearmamientu del [[Tercer Reich]], el gobiernu de Léon Blum aumenta los gastos n'armamentu y patrocina un llixeru rearmamientu francés dende fines de 1936. Pero la paulatina erosión del sofitu popular por cuenta de la crisis económica que persistía dende 1931 causa qu'el ''[[Frente Popular (Francia)|Front Populaire]]'' abandone definitivamente'l gobiernu n'abril de 1938, siendo reemplazáu pol "radical-centrista" [[Édouard Daladier]] que dexa ensin efectu'l curtiu rearmamientu de les fuercies armaes franceses y retoma la política d'apandamientu na cual Francia evita implicase en braceos internacionales ensin cuntar cola ayuda efectiva de Gran Bretaña pa ello; d'esta miente, el réxime de Daladier evita conflictos col Tercer Reich y l'Italia Fascista sacantes el gobiernu británicu diera'l primer pasu escontra ello. En casu de silenciu británicu ante les potencies nazi-fascistes, Francia siguiría l'exemplu de Gran Bretaña.