Diferencies ente revisiones de «Trombón»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo plurales
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 62:
Una obra de Virdung, impresa en Bále escontra 1511, menta'l ''busaun'' como “preséu de tubos que s'enllarguen”. En 1590, el francés Guillaume, canónigu de Auxerre, inventa un preséu que llama ''bucsen a cozilise'', lo que quier dicir bocina de vares. Consistía en dos tubos llargos, en forma de grandes bombes, que s'allargar. Tenía una forma rudimentaria y un soníu aspru, y yera usáu en fanfarries y bandes militares, pero llueu cayó en desusu.
 
Ente los sieglos XV y XVI apaecen varar tal como llegaron a los nuesos díes. La so forma actual puede trate en pintures, relieves, marfiles y manuscritos de la dómina. Na Biblioteca Nacional de París hai un manuscritu de 1457 con una miniatura onde se ven trompetes graves en forma de ''[[sacabuche]]s''. ''Sacabuche'' provien de los verbos franceses ''“saquer”'', que significa tironear, y ''“bouter”'', primir; esto ye, lliteralmente significa tirar y primir, pa representar el movimientu de varar. Este yera'l nome que daben los franceses al trombón de vares. Tamién podría venir de la paecencia del preséu con una arma emplegada na dómina pa les accionesaiciones d'asaltu, consistente nuna especie de gaxarte llargu utilizáu pa descabalgar al caballeru enemigu, anque esto ye menos probable. Esti preséu yera paecíu al actual trombón de vares, pero de menor tamañu.
 
Al contrariu que nel casu de los órganos o los preseos de cuerda, la construcción de preseos de vientu nun puede alcontrase en nengún país en concretu, porque apaecen por toa Europa. Sicasí, pueden destacar constructores alemanes, flamencos ya ingleses. Na construcción de trombones destaca la ciudá alemana de [[Núremberg]], onde nacieron los Neuschel, artesanos del cobre y un tanto responsables de la evolución del trombón nel sieglu XVI; ello ye qu'unu de los trombones más antiguos que se caltienen foi construyíu por Jörg Neuschel (Núremberg 1557). Gracies a la so reputación, los Neuschel tuvieron encargos de les cortes europees, inclusive del Papa Llión X. Núremberg tamién foi la ciudá natal d'Erasmus Schintzer (nacíu en 1551), el constructor d'otru de los trombones más antiguos. Ente los flamencos destaca Pieter Bogaerds, d'Amberes, y Hemy van der Moer, de Malinas (sieglu XV). El Parllamentu francés rexistra y reconoz en 1680, la construcción de preseos de vientu, ente ellos los Raoux y Courtois. Los Courtois entá se siguen fabricando. N'Inglaterra mentar a la familia Distin (1798), como constructores de la [[trompeta de vares]], preséu qu'entá se suel usar naquel país.