Diferencies ente revisiones de «Vitamina A»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo prefixu: -"infección" -"infeición"
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
Llinia 120:
En 2000 dos grupos investigadores independientes tuvieron ésitu n'identificar la enzima que xenera la vitamina A a partir de β-caroteno.<ref name = "vonlintig" />
 
== AcciónAición fisiolóxica y bioquímica ==
La vitamina A tien delles funciones importantes nel organismu como la resistencia a infeiciones, la producción d'anticuerpos, crecedera ósea, fertilidá. Pero la so principal función ye la que cumple na [[retina]]. El retinol ye tresportáu escontra la retina, onde ye aferruñáu a 11 cis-retinal que ye lleváu a les célules presentes na retina, nesti casu a los '''cayaos''' onde se xune a una proteína de la retinal llamada opsina para asina formar el pigmentu visual llamáu [[rodopsina]]. Estos cayaos xuntu cola '''rodopsina''' detecten cantidaes bien pequeñes de lluz (por eso la so función ye tan importante pa la vista nocherniega), estos fotones de lluz desamarren una cadena d'eventos xenerando un impulsu nerviosu al nerviu ópticu que'l celebru interpreta tan bien que se dexa la visión a '''blancu y negru'''.
 
Esta vitamina tamién ye bien necesaria pa la crecedera y la diferenciación del texíu epitelial por casu el del güeyu, del aparatu respiratorio y gastrointestinal, riquir na crecedera del güesu, na reproducción y el desenvolvimientu embrionariu. Xuntu con dalgunos [[carotenoide]]s, la vitamina A aumenta la función [[sistema inmunitario|inmunitaria]], contribúi a amenorgar les consecuencies de ciertes enfermedaes infeicioses que pueden ser mortales.
 
Esisten receptores nel nucleu del [[acedu retinóico]] y otros [[retinoides]] y esti receptores son del mesmu tipu que los que medien l'acciónaición de les hormones esteroideas y tiroideas.
 
== Equivalencies de retinoides y carotenoides (UI) ==