Diferencies ente revisiones de «Antigua Confederación Suiza»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Llinia 28:
=== Crecedera de la Confederación ===
{{AP|Espansión de l'Antigua Confederación Suiza}}
Esti pactu inicial foise ampliando gradualmente con pactos adicionales ente les ciudaes de [[Lucerna (ciudá)|Lucerna]], [[Zúrich]] y [[Berna]]. La estraña unión de comunidaes rurales y urbanes, toes col estatus de ''reichsfreiheit'' (dependencia directa del Emperador) dientro del [[Sacru Imperiu Romanu Xermánicu]], tuvo de resultes la presión de los duques y reis de [[Habsburgu]], qu'enantes apoderaren la mayor parte d'eses tierres. Nel intre de munchos combates contra los exércitos de d'Habsburgu, los suizos salieron victoriosos ya inclusive conquistaron les árees rurales de [[cantón de Glaris|Glaris]] y [[cantón de Zug|Zug]], que pasaron a ser miembros independientes de la confederación.<ref name="schwabe" />
 
Dende 1351 hasta 1481, esta Confederación de los Ocho [[cantón (entidá subnacional)|cantones]] (n'alemán ''Acht Orte'') consolidó la so posición. Les ciudaes miembru estendieron los sos territorios a cuenta de los condes locales vecinos, principalmente mercando derechos xudiciales, anque dacuando tamién pola fuercia. La Confederación en xunto espandióse al traviés de conquistes militares. [[cantón d'Argovia|Argovia]] foi conquistada en 1415, [[cantón de Turgovia|Turgovia]] en 1460. En dambes ocasiones, los suizos aprovechar de la debilidá de los duques de Habsburgod'Habsburgu.
 
A finales del [[sieglu XIV]] y empiezos del [[sieglu XV|XV]] produciéronse la [[Batalla de Sempach]] ([[1386]]), na que s'enfrentaron los confederaos y los [[Habsburgu]]; la [[Guerra antigua de Zürich]] ([[1440]]–[[1446]]), ente los confederaos y el pueblu de Zúrich n'armes; y la [[Guerra de Borgoña]] contra [[Berna]] ([[1474]]-[[1477]]), na qu'el [[Ducáu de Borgoña|Duque de Borgoña]] [[Carlos el Desacobardáu]] foi derrotáu.
Llinia 40:
Coles mesmes, los ocho cantones amontaron gradualmente la so influyencia sobre les ciudaes y rexones vecines por aciu aliances adicionales. Ciertu númberu de cantones establecieron pactos con [[Friburgo (Suiza)|Friburgu]], [[Appenzell]], [[Schaffhausen]], l'abadía y la ciudá de [[San Galu]], [[Biel]], [[Rottweil]], [[Mulhouse]] y otros. Estos aliaos, llamaos los ''Zugewandte Orte'', pasaron a tar fuertemente acomuñaos a la Confederación, pero nun fueron aceptaos como miembros plenos.
 
La [[Guerra de Borgoña]] favoreció la espansión con nuevos miembros. [[Friburgo (Suiza)|Friburgu]] y [[Soleura]] fueron aceptaos en 1481. Na [[Guerra Suaba]] contra l'emperador [[Maximiliano I de d'Habsburgu]], los suizos volvieron consiguir victories y quedaron fuera de la llexislación imperial. Les ciudaes primeramente acomuñaes de [[Basilea]] y [[Schaffhausen]] xunir en 1501 a la Confederación como resultancia directa del conflictu. [[Appenzell]] sería en 1513 el decimotercer miembru. Esta Confederación de trece cantones (''Dreizehn Orte'') constituyó l'Antigua Confederación Suiza hasta [[1798]].
 
La espansión militar de la confederación detener pola derrota na [[batalla de Marignano]] de 1515. Namái Berna y Friburgu seríen capaces de conquistar [[cantón de Vaud|Vaud]] en 1536, que pasó nel so mayor parte al [[cantón de Berna]], anque una pequeña parte pasó al dominiu de Friburgu.