Diferencies ente revisiones de «Glucólisis»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-enzimas +enzimes)
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 267:
 
=== Regulación hormonal ===
Al aumentar la glucosa n'el sangre, dempués d'una comida, les célules beta del entrellenzupáncrees aguiyen la producción d'insulina, y esta de la mesma aumenta l'actividá de la glucoquinasa nos [[hepatocito]]s.
 
Les concentraciones altes de glucagon y les baxes d'insulina mengüen la concentración intracelular de fructosa-1,6-bisfosfato. Esto trai por consecuencia l'amenorgamientu de la glucólisis y l'aumentu de la gluconeogenésis.
Llinia 274:
{{AP|Gluconeogénesis}}
 
La gluconeogénesis ye la ruta anabólica pola que tien llugar la síntesis de nueva glucosa a partir de precursores non glucosídicos (lactato, piruvato, glicerol y dellos aminoácidos). Llevar a cabu principalmente nel [[fégadu]], y en menor midida na [[corteza renal]]. Ye estímulada pola hormona [[glucagón]], secretada poles célules α (alfa) de los [[castros de Langerhans]] del entrellenzupáncrees y ye tornada pol so contrarreguladora, la hormona [[insulina]], secretada poles célules β (beta) de los [[castros de Langerhans]] del entrellenzupáncrees, que estímula la ruta catabólica llamada [[glucogenólisis]] pa degradar el [[glucóxenu]] almacenáu y tresformalo en glucosa y asina aumentar la [[glucemia]] (azucre en sangre).
 
Dende'l puntu de vista enzimáticu, producir glucosa dende láctico o piruvato cuesta más de lo que produció la so degradación fosfórica.