Diferencies ente revisiones de «Arnold Schönberg»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
Llinia 50:
Esta fase, conocida como la “Llibre atonalidad”, condució les idees de Schönberg sobre composición a un caleyón ensin salida, yá que precisaba nuevos catálogos de material y de regles pa cada nueva composición. Depués de numberosos intentos, escribió al so discípulu [[Josef Rufer]] en xunetu de 1921: “''Güei realicé un descubrimientu que va asegurar la supremacía de la música alemana mientres los próximos cien años''”.
 
En 1921, Schönberg desenvolvió en Modling el so “Métodu de composición con doce sonidos”, tamién conocíu como “[[dodecafonía]]”. Esti métodu nació independientemente del desenvueltu pol compositor [[Josef Matthias Hauer]], quien desenvolviera tamién una técnica de composición dodecafónica que tien dellos conceutos de mancomún col métodu de Schönberg, como la división hexacordal, que Hauer llamaba "Tropu", pero ensin la solidez constructiva de la interválica del de Schönberg. Con esti nuevu sistema Schönberg creyó ser capaz de plantegar una estructura interna teórica pa cada obra. Concebíu primeramente como una solución personal pa un conflictu personal, el métodu dodecafónico foi aplicáu por dalgunos de los sos discípulos, especialmente por A. Webern, con entusiasmu, a pesar de que Schönberg nunca lo enseñara nes sos clases teóriques. El so discípulos directosdireutos esplotar al traviés del analís de les sos obres. Foi namái cola publicación de los llibros de testu d'otru compositor ([[Krenek]]) a partir de 1940, y gracies a el vehemente encamientu de [[Theodor W. Adornu]], que'l métodu foi adoptáu rápido por munchos compositores, ente los que s'atopaba Igor Stravinsky. Schönberg emplegó'l métodu dodecafónico nes sos obres principales hasta'l final de la so vida. N'obres esporádiques, como la Suite n'estilu antiguu (en Sol mayor pa orquesta de cuerdes, 1934), o nes Variaciones pa orquesta de vientu en Sol menor op. 43 (1943), volvió emplegar el [[sistema tonal (música)|sistema tonal]].
 
Schönberg yera un home de lletres en tol sentíu de la pallabra. Escribió por sigo mesmu los llibretos de los sos [[oratoriu (música)|oratorios]] y [[óperes]], lo mesmo que de munches de les sos [[cantares]]. La so vasta actividá educativa y una abondosa correspondencia, según la necesidá de defender les sos obres y teoríes públicamente y de manera continua, fueron elementos decisivos na so formación. Sobre la base d'ellos desenvolvió un estilu que nun almitía contradicción, de cutiu polémicu, que xunía a la claridá analítica un marcáu rigor y una énfasis ocasional. Dellos de los sos ensayos cuntar ente los testos fundamentales d'estética musical del [[sieglu XX]].
Llinia 61:
Na primer metá del sieglu XX, intercedieron por Schönberg renombraos intérpretes, como los pianistes [[Artur Schnabel]] y Eduard Steuermann, el direutores Hans Bosbaud y Hermann Scherschen, según el cuñáu de Schönberg, el violinista Rudolf Kolisch.
 
Schönberg foi íntimu amigu del arquiteutu vienés [[Adolf Loos]], al que conociera nel salón de Eugenie Schwarzwald. Loos dedicóse pa tola vida a la representación de les composiciones de Schönberg, dalgunes de les cualos subvencionaba de callao (ente les que s'atopaba, probablemente, el famosu Conciertu del escándalu de 1913 (Conciertu de la bofetada)). Adolf Loos foi de muncha influyencia na posición de Schönberg frente a entrugues sobre [[moral]] y verdá artística. La demanda de Schönberg, “la música nun tien d'afatar, sinón ser verdadera”, puede asitiase en relación directadireuta cola [[estética]] de Loos, y n'especial cola so llucha contra toles formes d'arte aplicao y a favor de la dignidá de les verdaderes artes plástiques, que tenía la necesidá de prostituyise” ensin nengún reparu pa gustu del públicu.
 
=== Schönberg como pintor ===