Diferencies ente revisiones de «Clas alta»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
Llinia 16:
 
* el ''estatus económicu'', qu'equival a la riqueza, esto ye, a los ingresos y el [[capital (economía)|capital]] del que se dispon; la mayor diferencia ente les clases concéntrase non nel nivel d'ingresos —anque les disparidades nésti pueden ser d'hasta un 1000% ente'l quintil cimeru y l'inferior nes sociedaes industriales modernes—, sinón sobremanera nel volume y l'estructura del capital del que se dispon. La clase alta de normal dispon de suficiente capital como pa dedicase a cencielles a recibir el [[interés]] que produz.;<ref>Weber, 1976</ref>
* el ''estatus políticu'', qu'equival al [[poder (socioloxía)|poder]]; anque ye más difícil definir el poder en términos formales o cuantificables que la riqueza, equival en términos xenerales a la capacidá que se tener de determinar, directadireuta o indirectamente, l'acción d'otros. Nel modelu de Weber, el poder concéntrase sobremanera nel ámbitu de la [[política]], al traviés de la llexislación y del monopoliu lexítimu de la violencia que concentra l'Estáu. Al tar el control del Estáu en manos d'una élite, la distribución desigual del poder concentrar nestos;
* el ''prestíu'', la capacidá d'influyir sobre l'acción ayena al traviés de la impresión carismática qu'unu produz. El prestíu puede codificarse en medios institucionales, como los términos o títulos honoríficos que se conceden legalmente, o a cencielles exercese na interacción social.
 
Llinia 27:
=== Definición marxista ===
 
Na teoría de Marx, les clases nun se definen primariamente pola so posición n'escales llineales de poder, prestíu o riqueza, sinón pola so función estructural nes [[relaciones sociales de producción]]. Les relaciones sociales de producción, que constitúin la estructura básica de la sociedá, tán definíes pol usu y la posesión de los [[medios de producción]], esto ye, d'aquellos bienes que nun tán destinaos al consumu directudireutu, sinón que s'utilicen pa producir otros bienes. El control sobre los mesmos, que ye relativamente independiente del volume del consumu, determina la evolución futura de la producción.
 
Nel esquema marxista, la estructura social capitalista estrémase básicamente en dos grandes clases: la [[clase obrera]]s —esto ye, aquelles persones que la so única posesión ye la so propia fuercia de trabayu— y la clase capitalista o burguesa —esto ye, aquelles persones que la so propiedá de los medios de producción define la so posición nel intercambiu económicu y déxa-y usar la so riqueza p'aumentar el caudal de la mesma al traviés de la [[Esplotación social|esplotación]] de la fuercia de trabayu de la clase obrera.