Diferencies ente revisiones de «Cometa Hale-Bopp»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- aprosim + aproxim)
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
Llinia 75:
Entós daquella, [[Internet]] yera un fenómenu creciente y numberosu página web que siguíen el progresu de la cometa y que facilitaben imáxenes diaries dende tol mundu volviéronse bien populares. Internet desempeñó un papel determinante alimentando l'interés públicu, hasta agora ensin precedentes, sobre l'Hale-Bopp.
 
A midida que la cometa averar al Sol, siguía resplandiendo, rellumando con magnitud dos en febreru, y amosando un creciente par de coles, con una formada por gas azul apuntando directamentedireutamente escontra'l Sol y l'otra cola formada por polvu mariello curvándose a lo llargo de la so órbita. El [[9 de marzu]], un [[eclís solar]] en [[Mongolia]] y nel este de [[Siberia]] dexó a los observadores asitiaos ellí ver la cometa mientres el día.
 
Mientres el so [[perihelio]], el [[3 d'abril]] de 1997, la cometa foi espectacular. Rellumó más que cualquier estrella del cielu, quitando [[Siriu]], y los sos dos coles dixebrar ente 30 y 40 [[grau sexagesimal|graos]] a lo llargo del cielu. La cometa yera visible bastante primero que'l cielu escurecer por completu cada nueche, y ente que munchos grandes cometes tán bien próximos al Sol mientres pasen el so perihelio, la cometa Hale-Bopp resultaba visible mientres tola nueche a los observadores asitiaos nel [[hemisferiu norte]].
Llinia 98:
La fonte de [[sodiu]] paecía tar na [[coma (astronomía)|coma]] interna, anque non necesariamente nel nucleu. Hai diversos mecanismos polos que podría xenerase una fonte d'átomos de sodiu, incluyendo choques ente granos de polvu qu'arrodien al nucleu o [[sodiu]] pulverizáu procedente de los granos de polvu per efectu de la lluz [[ultravioleta]]. Sía que non, inda nun s'estableció cual ye'l mecanismu principal responsable de la creación de la cola de sodiu de la cometa Hale-Bopp.
 
Mientres la cola de polvu de la cometa siguía invariablemente'l camín de la so órbita y la cola de gas apuntaba casi directamentedireutamente escontra'l Sol, el rastru de sodiu paecía permanecer ente los dos. Esto implica que los átomos de sodiu son conducíos dende la cabeza de la cometa pola presión de la radiación.
 
=== Bayura de deuteriu ===