Diferencies ente revisiones de «Compañía de Xesús»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo plurales
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
Llinia 239:
La Compañía de Xesús ta rexida pol [[Xeneral de la Compañía de Xesús|Padre o Prepósito Xeneral]], que gocia de grandes atribuciones d'alcuerdu al so Institutu (noma a los provinciales y a los superiores de delles cases y obres bien importantes); el so cargu ye vitaliciu. Sicasí, puede arrenunciar a esti si una causa grave inhabilitar definitivamente pa les sos xeres de gobiernu. N'otros casos, como enfermedá o edá avanzada, el Xeneral puede nomar un Vicariu Coaxutor. Pero, percima d'él, la Congregación Xeneral ye l'órganu supremu de gobiernu de la Compañía.
 
Al Prepósito Xeneral ayudar directamentedireutamente na so xera, cuatro asistentes xenerales (''Asistentes ad Providentiam'', escoyíos pola CG), que tienen por oxetivu atender a la salú y gobiernu del Xeneral y xixilar la so capacidá de xestión. Amás, esisten los asistentes rexonales, los provinciales, el superiores de rexones y el superiores locales. Hai órganos de gobiernu que s'axunten dacuando, como les Congregaciones Provinciales y la Congregación de Procuradores.
 
El conxuntu de les normes y principios qu'emponen la vida de los xesuites ta recoyíu nes ''Constituciones'', redactaes por Ignacio de Loyola. Pa facilitar el gobiernu, la Orde ta estremada en sectores xeográficos o llingüísticos llamaos ''asistencies'' (anguaño son nueve) y, dientro de caúna d'elles, en ''provincies'' que suman un total de 64.