Diferencies ente revisiones de «Crisis de los misiles en Cuba»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Revertíes les ediciones de 152.26.211.38 (alderique) hasta la cabera versión de XabatuBot
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
Llinia 11:
* Compromisu de EE. UU. de nun invadir [[Cuba]]
* Retirada de los misiles nucleares estauxunidenses instalaos en [[Turquía]]
* Creación d'una llinia de comunicación directadireuta ente Washington DC y Moscú al traviés del [[teléfonu coloráu]].
|combatientes1 = {{USA}} <br /> {{bandera|Italia}} [[Italia]] <br />{{TUR}} <br /> sofitáu por: <br /> {{bandera|OTAN}} [[OTAN]]
|combatientes2 = {{bandera|Xunión Soviética|1955}} [[Xunión Soviética]] <br /> {{CUB}} <br /> sofitáu por: <br /> [[Archivu:Warsaw Pact Logo.svg|23px]] [[Pactu de Varsovia]]
Llinia 43:
Los oríxenes del conflictu moren na siguiente cadena de fechos:
 
# Dende 1959, la [[Revolución Cubana]] impulsó delles midíes de calter popular dalgunes de les cualos, como la [[Llei de Reforma Agraria]], afectaron intereses estauxunidenses na isla. Como respuesta, l'alministración de [[Eisenhower]] empecipió una [[axenda política]] dirixida a derrocar el [[Réxime políticu|réxime]] popular acabante instaurar. Ésta entendía'l bloquéu económicu, propaganda contrarrevolucionaria, fomentu y sofitu de grupos armaos dientro de Cuba contrarios al nuevu gobiernu de [[Fidel Castro]], sabotaxes a instalaciones económiques y civiles, filtración d'espíes; ataques pirates, quemes de campos de caña d'azucre, intentos d'asesinatu a los sos principales líderes; violaciones del espaciu aéreo y naval por aviones y navíos de guerra estauxunidenses. Y, finalmente, poner en marcha un plan pa invadir militarmente la islla utilizando exiliados cubanos y mercenarios llatinoamericanos. Anque participaríen pilotos de guerra estauxunidenses, nun taba prevista la intervención directadireuta del exércitu d'Estaos Xuníos.
# La derrota sufierta pola alministración [[John F. Kennedy|Kennedy]] nel intentu d'[[Invasión de Badea de Cochinos|invadir Cuba]], utilizando un desembarco de disidentes entrenaos pola [[CIA]] por [[Badea de Cochinos]]. La respuesta militar desencadenada por Cuba so la direición de Fidel Castro ganó la invasión en menos de 72 hores.
# Como respuesta al fracasu de Badea de Cochinos, Estaos Xuníos punxo en marcha la [[Operación Mangosta]]. Ésta constituyía, ente otres coses, un plan secretu d'invasión militar a Cuba, pero agora de manera directadireuta utilizando l'exércitu estauxunidense. Entamábase empecipiar el conflictu por aciu una prevocación tipu [[USS Maine (ACR-1)|USS Maine]] que tuviera llugar na Base Naval de Guantánamo o nes agües xurisdiccionales de Cuba.
# Los servicios d'Intelixencia de la [[Xunión Soviética]] detecten el plan d'invasión militar inminente y echen voz de a Cuba.
# El líder soviéticu [[Nikita Jrushchov]] aprovechó la coxuntura pa proponer a [[L'Habana]] la instalación en Cuba del [[Misil balísticu d'algame mediu]] [[R-12 Dvina|R-12]] como midida disuasiva contra los planes del gobiernu estauxunidense. Fidel Castro entra en desalcuerdu y diz-y que con esi propósitu, ye preferible un alcuerdu militar ente Cuba y la URSS. En dichu tratáu estableceríase qu'una invasión a Cuba sería equivalente a un ataque directudireutu a la Xunión Soviética, pero Jrushchov nun tuvo d'alcuerdu y aportuna en que la instalación de los misiles non solo sirviría pa protexer a Cuba, sinón tamién p'aumentar la capacidá defensiva de too el bloque socialista. El líder cubanu acepta, pero suxure que'l treslláu y l'instalación de los cohetes realizar de forma pública. Sicasí, los soviéticos negar a faelo primero que los cohetes queden totalmente operativos.
# Pola so cercanía a Estaos Xuníos, una base de misiles d'esti tipu potencialmente podía frayar a aquel país, compensando la escasa provisión soviética de misiles d'algame intercontinental, igualando asina l'amenaza que significaba pal pueblu soviéticu los misiles d'algame mediu Jupiter estauxunidenses emplazados en [[Turquía]], estáu fronterizu cola URSS, y na [[República Federal Alemana]]. Por ello, el líder soviéticu Nikita Jrushchov y el so gobiernu decidieron asegurar la islla cola instalación de bases de misiles, con capacidá p'algamar Estaos Xuníos y dispuestos pa llevar cabeces nucleares. Daben asina un pasu más na [[carrera armamentista]] que caracterizó'l periodu de la [[guerra fría]] ente estos dos potencies.
# Los soviéticos habíen subestimado la capacidá de los servicios d'Intelixencia de los Estaos Xuníos que nun tardaron en detectar la presencia de les bases de misiles [[R-12]] por aciu violaciones del espaciu aereu cubanu con aviones espíes [[O-2]].
Llinia 94:
 
== Fin de la crisis ==
D'esta forma pudo terminar la crisis, ensin dar amueses de debilidá nin de derrota por nenguna de dambes potencies, una y bones el teatru de la Guerra Fría quedó asina igualáu, y volvióse a evitar el conflictu directudireutu; daqué que tantu en [[Washington D.C.|Washington]] como en [[Moscú]] nun se quixo nin imaxinar, por enforma que la publicidá bélico de la dómina dixera lo contrario; treslladando los enfrentamientos a terceros países como fueron los casos de [[Guerra de Corea|Corea]] y [[Guerra de Vietnam|Vietnam]]. Sicasí, Estaos Xuníos caltuvo la presión sobre'l réxime cubanu por consideralo un motivu d'inestabilidá na zona.
 
== Consecuencies ==
Nesi momentu creóse'l llamáu [[teléfonu coloráu]], una llinia de comunicaciones directadireuta ente la [[Casa Blanca]] y el [[Kremlin]], col fin d'entainar les conversaciones ente dambes potencies mientres periodos de crisis, evitando les demorances diplomátiques, y tratando d'iguar posibles tracamundios sobre la cuestión nuclear.
 
El [[29 d'ochobre]] el mandatariu soviéticu [[Nikita Jruschev]] unvió a [[Fidel Castro]] un informe comunicando los términos del alcuerdu que soviéticos y estauxunidenses yá concluyeren sobre Cuba. La [[Conferencia de Helsinki]] de 1973-1975 foi bien importante pa la posterior distensión ente la URSS y los EE. UU.