Diferencies ente revisiones de «Diputáu al Parllamentu Européu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
Llinia 22:
Los '''diputaos al Parllamentu Européu''', xeneralmente conocíos como '''eurodiputaos''' o '''europarllamentarios''' (dacuando embrivíu '''MEP''', del inglés ''Member of the European Parliament'', Miembru del Parllamentu Européu), son los [[Diputáu|miembros]] del [[Parllamentu Européu]], la institución que nel [[Instituciones de la Xunión Europea|marcu institucional]] de la [[Xunión Europea]] desempeña, xuntu col [[Conseyu de la Xunión Europea|Conseyu]], los [[Poder Lexislativu|poderes llexislativu]] y [[Presupuestos de la Xunión Europea|presupuestariu]], amás de la función de control políticu que sobre'l restu d'instituciones, y particularmente sobre la [[Comisión Europea]], correspuénde-y n'esclusiva, y a que'l so [[Presidente de la Comisión Europea|presidente]] escueye.<ref>[http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2008:115:0013:0045:YE:PDF Artículu 14.1 TUE]</ref>
 
Los diputaos al Parllamentu Européu son escoyíos cada cinco años por aciu [[sufraxu universal]], [[sufraxu directudireutu|directudireutu]], llibre y [[sufraxu secretu|secretu]] polos [[Ciudadanía de la Xunión Europea|ciudadanos de la Unión]]; son llibres ya independientes nes sos funciones polítiques, y nun tán sometíos a mandatu imperativu dalgunu mientres l'exerciciu de les mesmes, ensin perxuiciu de los compromisos qu'adquieran de resultes del so adscripción voluntaria a dalgún de los [[Partíu políticu européu|grupos políticos]] del Parllamentu Européu. Ta compuestu por 750 diputaos, más el so [[Presidente del Parllamentu Européu|Presidente]].<ref>[http://www.europarl.europa.eu/aboutparliament/es/0081ddfaa4/Eurodiputaos.html Parllamentu Européu - Eurodiputaos]</ref>
 
Acordies con el [[Democracia representativa|principiu de democracia representativa]] qu'ordena'l métodu de gobiernu comuñal, los eurodiputaos [[Representación directadireuta|representen de manera directadireuta]] a los ciudadanos europeos como tales y nel so conxuntu, non a los sos Estaos d'orixe.<ref>[http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2008:115:0013:0045:YE:PDF Artículos 10 y 14 TUE]</ref> Esti eleutores son los únicos ante quien respuenden políticamente, de manera periódica, nes [[eleiciones europees]].
 
== Eleición ==
Llinia 48:
* Universalidá del sufraxu (ensin posibilidá d'esclusión per razón de sexu, raza, pertenencia a una minoría, nin de xacíu nacionalidá, nun riquir la del Estáu concretu na que s'exerz el votu, y bastando con acreditar la residencia).
* Votu llibre y secretu (lo segundo como garantía de lo primero).
* Votu directudireutu (acordies con el principiu de democracia representativa que rixe'l funcionamientu de la Unión, y ensin perxuiciu de que la eleición de los diputaos llevar a cabu en llistes zarraes o abiertes).
* Atribución proporcional de los escaños en función del cómputu total de votos (refugándose'l [[sistema eleutoral mayoritariu]], anque dexándose un ampliu marxe pa distintes apreciaciones de la idea de [[Sistema proporcional|proporcionalidad]]).
 
Llinia 77:
 
=== Dotaciones personales ===
Nel exerciciu de les sos funciones y pal fayadizu ya informáu desempeñu de les mesmes, los eurodiputaos disponen d'un importe mensual máximu d'asistencia parllamentaria, con fondu al cual pueden escoyer y contratar al so propiu equipu d'asistentes y asesores políticos o técnicos. En 2009 l'importe mensual puestu a disposición de los llexisladores (del que nunca se -yos fai directamentedireutamente apurre) xubía a un tope máximu de 17 540€ por diputáu. Non más d'un cuartu d'esta cantidá puede afectase a la contratación de personal pa la prestación de trabayos concretos. El restu dedicar a la contratación del personal estable de la plantía o equipu.
 
Los contratos d'asistentes que desempeñen les sos funciones nos Estaos d'orixe van ser xestionaos por terceros pagadores cualificaos. Los servicios internos del Parllamentu y el [[Tribunal de Cuentes de la Xunión Europea|Tribunal de Cuentes]] fiscalizan estes retribuciones y gastos y supervisen el bon usu de los mesmos, según el correctu cumplimientu de les disposiciones normatives en materia fiscal y de seguridá social.