Diferencies ente revisiones de «Ernest Rutherford»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo apostrofación
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
Llinia 43:
 
== Manchester, 1907-1919: el nucleu atómicu ==
En [[1907]], llogra una plaza de profesor na Universidá de [[Mánchester]], onde va trabayar al pie de [[Hans Geiger]]. Al pie de ésti, va inventar un contador que dexa detectar les [[partícula alfa|partícules alfa]] emitíes por sustances radiactives (prototipu del futuru [[contador Geiger]]), yá que ionizando el gas que s'atopa nel aparatu, producen una descarga que puede detectase. Esti dispositivu déxa-yos envalorar el [[númberu de Avogadro]] de manera bien directadireuta: pescudando'l periodu de desintegración del [[radio (elementu)|radio]], y midiendo col so aparatu'l númberu de desintegraciones per unidá de tiempu. D'esa manera deducieron el númberu d'átomos de radio presente na so amuesa.
[[Archivu:Transmutacion de rutherford.png|thumb|Primer transmutación de la materia, de Nitróxenu a Osíxenu, efeutuáu por Ernest Rutherford]]
En [[1908]], al pie de unu de los sos estudiantes, [[Thomas Royds]], demuestra de manera definitiva lo que se suponía: que les partícules alfa son nucleos de [[heliu]]. En realidá, lo que prueben ye qu'una vegada lliberaes de la so carga, les partícules alfa son átomos d'heliu. Pa demostralo, aislló la sustanza radiactivo nun material abondo delgao por que les partícules alfa travesar efectivamente, pero pa ello bloquia cualquier tipu de "emanación" d'elementos radiactivos, esto ye, cualquier productu de la desintegración. Recueye de siguío el gas que se topa alredor de la caxa que contién les amueses, y analiza el so espectru. Atopa entós gran cantidá d'heliu: los nucleos que constitúin les partícules alfa recuperaron electrones disponibles.