Diferencies ente revisiones de «Erupción solar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"rayo" -"rayu"
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
Llinia 24:
Les fulguraciones solares tán acomuñaes a [[Eyección de masa coronal|eyecciones de masa coronal]] (CME), que inflúin enforma nuesa [[meteoroloxía solar]] local. Producen fluxos de partícules bien enerxétiques nel [[vientu solar]] y la [[magnetosfera]] terrestre que pueden presentar peligros por [[radiación]] pa naves espaciales y astronautes. El fluxu de rayos X de la clase X de fulguraciones amonta la ionización de l'atmósfera cimera, y esto puede interferir coles comunicaciones de radiu n'onda curtia, y aumentar la esfregadura colos satélites n'órbita baxa, que lleva a escayencia orbital. La presencia d'estes partícules enerxétiques na magnetosfera contribúin a la [[aurora boreal]] y a la [[aurora austral]].
 
Les fulguraciones solares lliberen una cascada enorme de partícules d'alta enerxía conocida como nube de protones. Los protones pueden travesar el cuerpu humanu, provocando dañu [[Bioquímica|bioquímicu]]. La mayoría d'estes nubes tarden dos o más hores en llegar a la Tierra tres la so detección visual. Una fulgruación asocedida'l [[20 de xineru]] de [[2005]] lliberó la concentración de protones más alta midida directamentedireutamente, que tardó namái 15 minutos en llegar a la Tierra tres la so observación.
 
El riesgu de irradiación que suponen les fulguraciones solares y CME ye una de les mayores esmoliciones tocantes a les misiones tripulaes a [[Marte (planeta)|Marte]] o a la Lluna. Precisaríase dalgún tipu de blindaxe físicu o magnéticu pa protexer a los astronautes. De primeres creíase qu'éstos tendríen dos hores p'algamar dalgún abelugu. Basándose nel eventu del 20 de xineru de 2005, podríen tener tan pocu como 15 minutos pa faelo.