Diferencies ente revisiones de «Lliga Hanseática»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
Llinia 25:
===Espansión===
[[Imaxe:Haupthandelsroute Hanse.png|right|thumb|300px|Principales rutes comerciales de la Hansa]]
L'ascensu de Lübeck, y el so accesu al comerciu con [[Escandinavia]] y el [[Rus de Kiev]], fízo-y entrar en competencia directadireuta colos mercaderes escandinavos, que teníen previamente'l control d'eses rutes. La competición, sicasí, finó tres de firmar un tratáu cola Hansa de Visby, pol que los mercaderes de Lübeck vieron aseguráu el accesu al puertu fluvial de Novgorod, aú construyeron un puestu comercial o ''Kontor''. Esi tratáu foi siguíu por otros similares con otres ciudaes del [[Sacru Imperiu Romanu Xermánicu]], y la Lliga foi tomando forma. Nunca, por embargu, foi una federación como tal. Ye cierto que hubo reuniones (''Hansetag'' o dietes hanseátiques) de les ciudaes de la Lliga en Lübeck a partir de 1356, pero nun teníen una periodicidá regular, había ciudaes que decidíen nun mandar representantes y los alcuerdos que s'adoptaben nun yeren de cumplimientu obligatoriu. A lo llargo del tiempu la rede d'aliances crecía y menguaba, xuniendo a un númberu variable (ente 70 y 170) de ciudaes nos distintos momentos de la so esistencia<ref> Braudel, Fernand. ''The Perspective of the World. Volume 3: Civilization and Capitalism, 15th–18th century''. Phoenix Press. ISBN 1-84212-289-4.</ref>.
 
La Lliga consiguió tamién establecer ''Kontors'' en [[Bruxeles]] (Flandes), [[Bergen]] ([[Noruega]]) y Londres. Esos puestos comerciales medraron hasta convertise n'enclaves foriatos dientro d'eses ciudaes. El de Londres, establecíu en 1320, allugábase al oeste de la ponte de Londres (''London Bridge''), nel llugar qu'anguaño ocupa la estación de ferrocarril de Cannon Street. Col tiempu foi medrando hasta ser un barriu amuralláu coles sos propies cases, oficines, ilesies, almacenes, oficina de pesos y midíes... La primer referencia al enclave col nome de ''Steelyard'' (del alemán ''der Stahlhof'') ye de [[1422]]. Además d'estos grandes Kontors, nes ciudaes hanseátiques había un representante comercial y un almacén de la Lliga. N'Inglaterra, por exemplu, habíalos en Boston, [[Bristol]], [[King's Lynn]], [[Ipswich]], [[Norwich]], [[Yarmouth]] y [[York]].
Llinia 55:
En [[1567]] les 63 ciudaes que d'aquella formaben la Hansa firmaron un nuevu alcuerdu, selláu polos representantes de los cuatro distritos hanseáticos (los de Lübeck, [[Braunschweig]], Colonia y Danzig) que reconfirmaba les sos obligaciones y derechos como miembros de la Lliga, incluyendo'l de la defensa común escontra los enemigos<ref>[http://www.balticconnections.net/views/exhibition/detail.cfm?mode=language&ID=18CEDA3F-D929-4A8E-E777F313AC7EB8E4 Alcuerdu de la Lliga Hanseática (1557)]</ref>. Les ciudaes prusianes de Thorn, Elbing, [[Königsberg]], Riga y Dorpat tamién firmaron, pero Danzig, presionada pol rei de Polonia, remaneció neutral. A cambio comprometiose a nun permitir el pasu de barcos con mercancía pa Polonia, qu'entamaron a amarrar nel cercanu puertu de [[Puck]].
 
Otra fuente importante de beneficios pa la Hansa yera'l so dominiu del mercáu de venta de barcos, especialmente nos sos astilleros de Lübeck y Danzig. D'ellí salíen barcos pa toda Europa. Los holandeses, que queríen facer de Bruxes un gran puertu comercial, entamaron a competir na construcción de barcos cola Hansa, y esta tentó de parar la tresferencia de teunoloxía de los sos astilleros a los holandeses. Danzig, que yera socia comercial d'Amsterdam, intentó entorpecer esa decisión y, pa disgustu de los comerciantes de Lübeck, los barcos holandeses entamaron a dir buscar cereal a Danzig directamentedireutamente. Los holandeses, amás, tamién entamaron a comerciar directamentedireutamente colos principaos del norte d'Alemaña en ciudaes que nun pertenecíen a la Hansa, y como los sos costes de flete yeren muncho más baxos que los de la Hansa ésta entamó a verse excluyida como intermediaria comercial. Col tiempu les ciudaes hanseátiques de Prusia y Livonia foron sofitando a los holandeses en perxuiciu de les ciudaes hanseátiques del norte d'Alemaña, y dempués de varies batalles navales ente les flotes hanseática y holandesa Amsterdam, que sustituyera a Bruxes como'l principal puertu de los Países Baxos, algamó una posición cimera nel comerciu del granu polacu y bálticu dende finales del sieglu XV.
 
Al tiempu [[Nuremberg]], en [[Franconia]], desarrolló una ruta esclusivamente terrestre, que diba de [[Francfort]] a Nuremberg, y d'ellí a [[Leipzig]], pa vender productos que'l so comerciu tenía sío monopoliu de la Hansa a Polonia y Rusia. Per ella llevaben texíos flamencos y vinu francés, qu'intercambiaben por granu y pieles naquellos países. La Hansa beneficiose d'esi comerciu dexando a comerciantes de Nuremberg que s'instalaran nes ciudaes de la Hansa, pero estos a cambio entraron nel comerciu con Suecia. El mercader de Nuremberg Albrecht Moldenhauer foi una figura clave nel desarrollu del comerciu d'esa ciudá con Suecia y Noruega, y los sos fíos Wolf y Burghard estableciéronse en Bergen y Estocolmo, convirtiéndose nos principales comerciantes hanseáticos d'esos puertos.