Diferencies ente revisiones de «Méxicu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
Llinia 61:
L'actual Constitución mexicana foi aprobada'l [[5 de febreru]] de [[1917]]. Por ella Méxicu defínese como una república federal representativa y democrática, que ta dividida en 31 estaos y un distritu federal.
 
El poder executivu ye exercíu pol presidente, elexíu pa seis años por votu popular directudireutu pa un mandatu únicu; ayúdenlu un gabinete formáu por 18 secretarios y un fiscal xeneral. El poder llexislativu tiénlo'l Congresu Xeneral, un muérganu bicameral qu'inclúi al Senáu y la Cámara de Diputaos. Esta fórmenla 500 diputaos; d'ellos 300 son escoyíos siguiendo'l principiu de votación mayoritaria, y los otros 200 por representación proporcional. El Senáu fórmenlu 128 senadores; son cuatro por cada estáu, trés escoyíos de forma directadireuta y l'otru por representación proporcional. Nin los senadores nin los diputaos pueden ser elexíos pa periodos consecutivos. El poder xudicial, pela so banda, tien como muérganu cimeru la Suprema Corte de Xusticia, formada por once maxistraos.
 
A nivel estatal repítese esti esquema organizativu. Hay un gobernador qu'exerce'l poder executivu, una Cámara de Diputaos que llexisla y un Tribunal Superior de Xusticia.
Llinia 102:
 
== Organización territorial ==
Los '''Estaos Xuníos Mexicanos''' son una federación formada por 31 estaos soberanos, que tien xurisdicción sobro'l Distritu Federal y otros territorios. Caún de los estaos tien la so propia constitución, parllamentu y sistema xudicial, y los sos ciudadanos elixen por votu directudireutu a un gobernador pa un periodu de seis años, y a los sos representantes na cámara de diputaos estatal pa un periodu de trés. El [[Ciudá de Méxicu|Distritu Federal]] ye una entidá con un status especial: pertenez al conxuntu la federación y non a dengún estáu en particular y tien, poro, poderes llocales más llimitaos que los de los estaos.
 
Los estaos tán sodividíos en municipios, gobernaos por un alcalde o ''presidente municipal'' elexíos por sufraxu directudireutu.
 
<center>