Diferencies ente revisiones de «NKVD»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
Llinia 38:
== Evolución de la estructura y llabores del NKVD ==
 
Dempués de la [[Revolución d'Ochobre (1917)|Revolución d'ochobre]] de [[1917]], los [[bolchevique]]s eslleieron la vieya policía y buscaron la creación de la Milicia de los Trabayadores y Llabradores (Milítsiya), so la supervisión del NKVD de la [[RSFSR]]. Sicasí, l'alministración del NKVD atopábase acorviada poles funciones que-y fueren heredaes directamentedireutamente del MVD Imperial, tales como la supervisión de los gobiernos locales y los llabores de los bomberos; la nueva fuercia de trabayu proletaria escarecía d'esperiencia.
 
Dándose cuenta de que fueren dexaos con una fuercia de seguridá bien incapaz, la [[RSFSR]] creó una fuercia político secreta, la [[Checa|Cheká]], empuesta por [[Félix Dzerzhinski]]. A la organización atribuyóse-y poder pa llevar a cabu rápidos xuicios estraxudiciales y execuciones, si yera necesariu, pa protexer a la revolución.
 
La Cheká foi reorganizada en [[1922]], como'l DirectoriuDireutoriu Políticu Estatal, o GPU del NKVD de la RSFS de Rusia. Tres la formación de la [[Xunión Soviética]] en [[1922]], la GPU tresformar na [[OGPU]] (DirectoradoDireutorado Políticu Conxuntu del Estáu), sol [[Sovnarkom|Conseyu de Comisarios del Pueblu]] la [[URSS]]. El NKVD de la RSFSR tenía'l control de la Milítsiya, amás de tener otres responsabilidaes.
 
En [[1934]], la OGPU foi incorporada a la nueva NKVD de la URSS, tresformándose nel DirectoriuDireutoriu Principal de Seguridá del Estáu. El NKVD de la RSFSR dexó d'esistir y nun tornó hasta 1946 (como'l MVD de la RSFSR). Como resultancia, el NKVD tamién se fixo responsable de toles instalaciones de detención (incluyendo los campos de trabayu, conocíos como [[Gulag]], amás de faese cargu de la policía regular).
 
Otros departamentos del NKVD encargar de: