Abrir el menú principal

Cambios

Ensin cambiu de tamañu ,  hai 5 meses
m
Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
:Subclase [[Coelacanthimorpha]]
:Subclase [[Dipnoi]]
:Subclase [[Tetrapodomorpha]] (tetrápodos y los sos ancestros pisciformes directosdireutos)
 
Los [[actinopterigios]] entienden la inmensa mayoría de los pexes, caracterizaos por una estructura ósea radial nes [[Aleta (zooloxía)|aletes]].
Los [[sarcopterigios]] entienden los pexes con aletes pares lobulaes, esto ye, los [[celacanto]]s y [[Dipnoi|peces pulmonados]], que tán directamentedireutamente emparentaos colos vertebraos terrestres ([[Tetrapoda]]). Por ello, y según la sistemática [[cladística]], los tetrápodos incluyir nesta clase.
 
== Filoxenia ==
=== Sistema respiratoriu ===
 
La respiración nos osteíctios puede ser por [[branquia|branquies]] o [[pulmones]]. La vexiga natatoria (vexiga gaseosa) deriva de la paré dorsal del esófagu, y tien un orixe distintu al pulmón, anque esistan casos de peces qu'usen la vexiga natatoria como pulmón, pero ye namái una converxencia adaptativa. Esta vexiga apaez en posición dorsal, y dacuando tien una conexón directadireuta col intestín. De fechu la vexiga natatoria fórmase como un pequeñu divertículo del dixestivu. La canal que comunica la vexiga col dixestivu llámase canal pneumático, y dexa introducir aire nesta. Esti conductu namái apaez en pexes primitivos (pez fisóstomo), y nos más evolucionaos ta apexáu (obliterado) (pexes fisoclistos). El conductu pneumático llogra'l so nome de que lleva aire.
 
Los Osteíctios actuales tienen cinco arcos branquiales. El septo correspondiente al arcu hioideo ye'l qu'agospia a los güesos operculares. Les branquies tienen un sistema de contracorriente, lo qu'aumenta la efectividá del intercambiu gaseosu (captación d'osíxenu). El espiráculo sume, salvu nos esturiones. Los septos intrabranquiales (salvo l'opérculu) entren en regresión (nel esturión y nos Holósteos ta a la metá) y terminen sumiendo nos más modernos (Teleósteos: tienen dos lámina branquiales por arcu branquial de cada llau, non dixebraes yá por nengún septo).