Diferencies ente revisiones de «Plaguicida»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
Llinia 31:
* Plaguicidas d'usu na industria alimentaria: destinaos a tratamientos de productos o dispositivos rellacionaos cola industria alimentaria.
* Plaguicidas d'usu ambiental: destinaos al saneamientu de locales o establecimientos públicos o privaos.
* Plaguicidas d'usu n'hixene personal: preparaos útiles pa l'aplicación directadireuta sobre'l ser humanu.
* Plaguicidas d'usu domésticu: preparaos destinaos p'aplicación por persones non especialmente calificaes en viviendes o locales habitaos, ye'l más peligrosu, yá que alredor de 10 millones de persones muerren por causa de vectores.
 
Llinia 81:
L'usu de plaguicidas crea una serie de problemes pal mediu ambiente. Más del 98% de los insecticides fumigados y del 95% de les yerbicíes lleguen a un destín distintu del buscáu, incluyendo especies vexetales y animales, aire, agua, sedimentos de ríos, mares y alimentos.<ref>Cornell University. [https://web.archive.org/web/20071013135908/http://pmep.cce.cornell.edu/facts-slides-self/core-tutorial/module04/index.html Toxicity of pesticides]. Pesticide fact sheets and tutorial, module 4. Pesticide Safety Education Program. Referencia del 10 d'ochobre de 2007 .</ref> Derivar de plaguicidas asocede cuando les partícules de plaguicidas suspendíes nel aire son llevaes pol vientu a otres árees, pudiendo llegar a contaminales. Los plaguicidas son una de les causes principales de la [[Contaminación hídrica|contaminación de l'agua]] y ciertos plaguicidas son [[Contaminante orgánicu persistente|contaminantes orgánicos persistentes]] que contribúin a la [[contaminación atmosférica]].
 
La [[Contaminación hídrica|contaminación d'agües]] tien dos oríxenes: unu directudireutu, pol usu de Plaguicidas destinaos a la Hixene Publica (llucha contra bárabos de mosquitos en llamargues y agües enllancaes, por casu) y otru indirectu, pola movilización de contaminaciones d'aire y suelos (deposición de plaguicidas, arrastres por agües d'agües y otros mecanismos). Esta contaminación puramente felicidá tien de dixebrase de contaminaciones accidentales, pero puede algamar n'ocasiones niveles de riesgu bien altu que se fixeron evidentes en ríos y llagos, pola so trescendencia na fauna agrícola y el riesgu que presenta l'usu de tales agües contaminaes a los seres humanos.
 
La contaminación de la biosfera puede ser tamién directadireuta, por cuenta de tratamiento pero ello entra nel aspeutu de borrafes yá consideraes aparte; ya indirecta, constituyendo verdadera contaminación, pola movilización na biósfera de les contaminaciones d'aire, suelu y agua.
 
Los seres vivos contribúin de manera poderosa a movilizar la contaminación y l'exemplu más claru d'ello ye'l fenómenu de la ''[[Bioacumulación|magnificación]]'' de borrafes y que quiciabes, con llinguaxe más propiu tuviera de denominase ''[[bioacumulación]]'' y que se fai evidente al traviés de la "esguilada" alimenticia de los seres vivos.
Llinia 102:
Esiste incertidume alrodiu de los efectos de la esposición enllargada de dosis baxes de plaguicidas. Los sistemes de supervisión actuales son desaparentes pa definir los riesgos potenciales rellacionaos col usu de plaguicidas y con enfermedaes rellacionaes a plaguicidas. . . Teniendo en cuenta estes faltes de datos, ye prudente. . . llindar la esposición a plaguicidas. . . y usar los plaguicidas químicos menos tóxicos o recurrir a alternatives non químiques.<ref>The American Medical Association's Council on Scientific Affairs, 1997</ref></blockquote>''
 
Ello ye que apocayá demostróse cómo los plaguicidas favorecen l'espardimientu y l'entamu del [[enfermedá de Parkinson|Parkinson]].<ref>[http://www.abc.es/sociedá/20121130/abci-espanol-pesticipas-parkinson-201211301652.html Un español confirma la relación directadireuta ente los pesticidas y el Parkinson]</ref>
 
== Alternatives ==