Diferencies ente revisiones de «Spermatophyta»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correición de testu: -"filogenético" -"filoxenético"
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
Llinia 52:
### Como en espermatofitas la megaspora nunca abandona al megasporangio, el megasporangio de espermatofitas tien una abertura relativamente especializada pola seleición natural pa recibir el granu de polen y llograr la fecundación. Esta abertura del megaesporangio llámase [[micrópila]]. En gimnospermas l'óvulu y el so micrópila tán espuestos, en anxospermes tán cubiertos pol carpelo (fueya fértil portadora de esporangios). El gametofito femenín produz les gametas femenines cerca de l'abertura de la micrópila.
## na flor les fueyes fértiles portadores de microesporangios (los "microesporofilos") van llamase estambres y van desenvolver el microsporangio (que nos estambres de les espermatofitas llámase "sacu polínicu") que va dar les microsporas, caúna va contener un solu gametofito masculín (el gametofito masculín maduru cubiertu pola paré de la microspora ye'l "granu de polen"). Los granos de polen van ser lliberaos al esterior por "polinación" (apertura del sacu polínicu o microsporangio).
# Dase'l nuevu fenómenu de '''polinización''' que ye'l tresporte del polen hasta les estructures de la flor femenina preparaes pa recibilo, por aciu axentes esternos. En gimnospermas el polen trespórtase directamentedireutamente a la micropila, en anxospermes tresportar al estigma del carpelo. Los axentes esternos son principalmente'l vientu (fenómenu de anemofilia, común en gimnospermas) o los animales (fenómenu de zoofilia, común en anxospermes).
# Cuando la polinización ye esitosa, el gametofito masculín crez, traviesa la paré del granu de polen y emite un '''tubu polínicu''' o haustorial, que va emitir los anterozoides poliflagelados -calter primitivu- o los nucleos espermáticos -calter avanzáu- nel óvulu produciéndose la fecundación.
# Depués de la fecundación el gametofito femenín por mitosis va formando un texíu nutricio de reserva (haploide en gimnospermas, llamáu '''protalo''' o endosperma primariu, triploide en anxospermes por fecundación con un nucleu espermático del polen, llamáu '''endosperma''' a seques)