Diferencies ente revisiones de «Tomás Gomensoro»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
Llinia 26:
Comerciante na so mocedá, venceyóse tempranamente al [[Partíu Blanco]], al que depués abandonaría. Foi senador pol [[departamentu de Saltu]] en 1852, y depués xefe políticu y de Policía d'esi departamentu en 1853. Nuevamente senador en 1868, presidía'l Senáu cuando'l 1 de marzu de 1872 encargar del Poder Executivu al rematar el mandatu'l xeneral [[Lorenzo Batlle]].
 
Mientres el so gobiernu interín, d'un añu de duración, axustóse la finalización de la guerra civil (tamién conocida historiográficamente como [[Revolución de les Llances]], comandada pol caudiellu blancu [[Timoteo Aparicio]]). El 6 d'abril de 1872 roblóse la llamada [[Paz d'Abril]], qu'estableció'l fin de les hostilidáes y una amnistía a los revolucionarios blancos. Esti alcuerdu incluyó amás, anque verbalmente, el compromisu de la repartida de les xefatures polítiques departamentales (designaes directamentedireutamente pol presidente de la República) ente blancos y coloraos, mecanismu conocíu como ''coparticipación'' y que se caltendría vixente en forma casi inalterada hasta 1897, n'ocasión de la insurrección del caudiellu blancu [[Aparicio Saravia]].
 
Esti tipu de solución apautada y verbal yera la única —y, a éstes bien primitiva y provisional— respuesta que la sociedá política uruguaya del so tiempu podía dar al afitamientu de los dos acolumbres aniciaes na [[Guerra Grande]]. N'abril de 1872, de los trelce departamentos daquella esistentes, cuatro ([[San José (departamentu)|San José]], [[Florida (departamentu)|Florida]], [[Canelones (departamentu)|Canelones]] y [[Cuetu Llargu (departamentu)|Cuetu Llargu]]) fueron prometíos de fechu pa los blancos, mientres el restu permanecía en manos de políticos coloraos.