Diferencies ente revisiones de «Alministración»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
Llinia 45:
* Alministración de [[Recursos humanos]].
 
Como les árees funcionales más característiquescarauterístiques, pero tamién pueden atopase departamentos de:
* [[Alministración de les teunoloxíes de la información]].
* [[Organigrama|Organización]] y [[Fluxu de trabayu|métodu]].
Llinia 172:
=== Modelu antropomórfico ===
 
Según el modelu [[Antropomorfismo|antropomórfico]] les organizaciones pueden describise coles característiquescarauterístiques biolóxiques que caractericen a los seres vivos, en concretu a los humanos. Asina, l'Alministración concíbese como un procesu de detección de patoloxíes, el so analís y la prescripción d'un tratamientu pa encarales. El alministradores seríen los encargaos de la xestión de lo imperfecto, partiendo de la base de que nenguna organización ye infalible y de que ye una [[utopía]] pretender la perfección nel funcionamientu d'entidaes y sistemes interrelacionaos.<ref>{{cita web |url=http://www.leadersummaries.com/resumen/patologias-en-les organizaciones |títulu=Resumen del llibro Patoloxíes nes organizaciones, de Javier Fernández Aguáu |editor=Leader Summaries |fechaaccesu=1 d'ochobre de 2014}}</ref>
 
== Escuela de toma de decisiones ==
Llinia 221:
La teoría de les organizaciones pretende, como cualesquier [[teoría científica]], establecer un cuerpu de conocencies de validez universal. Universalidá que surde al depender la teoría, como toles demás propuestes científiques, d'un paradigma o marcu de referencia, que nel casu de les organizaciones ta conformáu poles variables, tantu esternes como internes de les organizaciones y la so redolada, lo mesmo que de les sos interrellaciones. Propón, poro, l'usu de modelos consistentes cola so circunstancia específica, de manera que s'estableza una relación funcional ente les variables esternes, la teunoloxía y la cultura, coles variables internes de la organización, yá sían estructurales o de procesos.
 
== CaracterístiquesCarauterístiques de l'alministración ==
*'''Universalidá'''. El fenómenu alministrativu dase onde quiera qu'esiste un organismu social, ye'l procesu global de toma de decisiones empobináu a consiguir los oxetivos organizativos de forma eficaz y eficiente, por aciu la planificación, organización, integración de personal, direición ([[lideralgu]]) y control.L'alministración dar por lo mesmo nel estáu, nel exércitu, na empresa, nes instituciones educatives, nuna sociedá relixosa, etc. Y los elementos esenciales en toes eses clases d'alministración van ser los mesmos, anque lóxicamente esistan variantes accidentales. Puede dicise que L'alministración ye universal porque esta puédese aplicar en tou tipu d'organismu social y en tolos sistemes políticos esistentes.
 
*'''Especificidá'''. Anque l'alministración va siempres acompañada d'otros fenómenos de índole distinta, el fenómenu alministrativu ye específicu y distintu a los qu'acompaña. Puede sese un magníficu inxenieru de producción y un pésimu alministrador. L'alministración tien característiquescarauterístiques específiques que nun nos dexa confundila con otra ciencia o técnica. Que l'alministración aidar d'otres ciencies y técniques, tien característiquescarauterístiques propies que-y apurren el so calter específicu, esto ye, nun puede confundise con otres disciplines
 
*'''Unidá temporal'''. Anque s'estremen etapes, fases y elementos del fenómenu alministrativu, ésti ye únicu y, por lo mesmo, en tou momentu de la vida d'una empresa tán dándose, en mayor o menor grau, toos o la mayor parte de los elementos alministrativos. Asina, al faer los planes, non por eso déxase de mandar, de controlar, d'entamar, etc.