Diferencies ente revisiones de «Clima»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
Llinia 50:
Referir al grau de calor específico del aire nun llugar y momentu determinaos. La temperatura de l'atmósfera ye función de la mayor o menor solazu o [[radiación solar]]. Esti solazu depende de dos tipos de factores:
* '''Factores planetarios''': el [[rotación de la Tierra|movimientu de rotación terrestre]] (qu'anicia'l día y la nueche, coles diferencies térmiques qu'ello trai) y el [[traslación de la Tierra|movimientu de traslación de la Tierra]] alredor del Sol, que da orixe a les estaciones (dómines de mayor o menor esposición de la radiación solar por cuenta del enclín de la exa terrestre con al respeutive de la [[eclíptica]] o órbita terrestre).
* '''Factores xeográficos'''. Son aquellos que dependen de les condiciones específiques del llugar con al respeutive de les característiquescarauterístiques térmiques del aire en dichu llugar. Son: la '''llatitú''' (qu'esplica la mayor o menor radiación solar en función del enclín de la exa terrestre a lo llargo del añu); la '''altitú''', que da orixe a la diferenciación térmica de l'atmósfera dando orixe a lo que se conoz como [[pisos térmicos]], aspeutu fundamental nel estudiu del clima; la mayor o menor '''distancia al mar''' qu'afecta la mayor o menor oscilación o [[oscilación térmica|amplitú térmica]] del aire, respeutivamente; la '''orientación del relieve''' d'alcuerdu al solazu (aguaes o fasteres de [[solana]], más templaes, y d'[[Avesida (xeografía)|avesida]], más fríes, dambes consideraes a una altitú y llatitú equivalentes) y les '''corrientes marines''', qu'apurren una forma bien importante de treslladar calor de la [[zona intertropical]] a les zones templar y polar, faciendo más nidia'l clima nestes últimes zones geoastronómicas.
 
Estos cinco factores nun afecten solamente a la temperatura atmosférico, sinón tamién al restu de los elementos del clima: la presión atmosférica, los vientos, el mugor y les precipitaciones.
Llinia 206:
* '''Erupciones:''' les erupciones volcániques pueden producir agües enchentes, nubes de polvu y agua, con nubes eléctriques producíes pol ascensu violentu d'aire con gases y vapor bien calientes.
 
Una microclima ye un clima local de característiquescarauterístiques distintes a les que tán na mesma zona en que s'atopa. La microclima ye un conxuntu de valores meteorolóxicos que caractericen una contorna o ámbitu amenorgáu y que s'estremen de los qu'esisten na so redolada.
 
Los factores que lu componen son la [[topografía]], temperatura, mugor, altitú, llatitú, [[solazu]] y la cobertoria vexetal.