Diferencies ente revisiones de «Cumanos»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
Llinia 60:
== Cultura ==
 
A pesar del so estatus históricu, los oríxenes étnicos de los cumanos son inciertos, anque les sos característiquescarauterístiques antropolóxiques suxuren qu'el so orixe xeográficu pudo ser [[Asia central]], al sur de [[Siberia]].<ref>Paloczi Horvath 1998, 2001.</ref><ref>http://doktori.bibl.u-szeged.hu/430/2/tz_en3387.pdf</ref> [[Robert de Clari]], historiador medieval francés, describió a los cumanos como guerreros nómades que nun habitaben cases nin granxes sinón que vivíen en tiendes y comíen lleche, quesu y carne. Los caballos llevaben un sacu col alimentu atao a les bridas, y nun día y una nueche podíen acaballar siete [[mansio]] (díes de viaxe), dir de campaña ensin llevar nengún equipaxe, y cuando tornaben traíen tou lo que podíen cargar, llevaben pieles d'oveya y armábense con arcos compuestos y fleches. Rezaben al primer animal que víen pela mañana.<ref>As mentioned in [[Robert de Clari]]'s chronicle.</ref><ref>Ovidiu Pecican Troia Venetia Roma</ref> Los cumanos, como los búlgaros, yeren conocíos por beber el sangre de los sos caballos (cortando una vena) cuando se quedaben ensin agua y taben llueñe de cualquier fonte disponible. Otra interesante característicacarauterística de los cumanos yeren les ellaboraes mázcares que portaben en batalla, a les que daben forma pa llevales sobre la cara.
 
Una característicacarauterística típica yeren los bigotes. El traxe tradicional cumano consistía en pantalones y un [[caftán]], cinxíos con una petrina. Los homes afaitaben la coroniella, ente que'l restu del pelo lo trenzaban. Los cumanos solíen llevar sombreros y cascos apuntiaos.
 
L'actividá principal de los cumanos yera la ganadería. Criaben caballos, oveyes, cabres, camellos y otru tipu de ganáu. Pel branu movíense al norte colos sos fataos y pel hibiernu, al sur. Dellos cumanos llevaben una vida semi-sedentaria y tomaben parte nel comerciu y l'agricultura. Principalmente vendíen y esportaben animales, sobremanera caballos y productos animales. Los cumanos tamién desempeñaron el papel d'intermediarios nel comerciu ente [[Bizanciu]] y Oriente, que pasaba al traviés de los puertos de Surozh, Oziv y Saksyn. Munches rutes terrestres ente [[Europa]] y [[Oriente Próximu]] travesaben territorios cumanos: el Zaloznyi, el Solianyi y el Varangian. Les ciudaes cumanas —Sharukan, Suhrov y Balin— apaecieron na cuenca del [[ríu Donets]] y nelles solamente habitaben cumanos. Al tar cerca de los principaos de la [[Rus de Kiev]], los [[kanes|kan]] cumanos y otres importantes families empezaron a faer los sos nomes más eslavos, por casu: Yaroslav Tomzákovych, Hlib Tyriiévych, Yurii Konchákovych y Danylo Kobiákovych. Les families principesques ucraínes de cutiu emparentaban por aciu el matrimoniu colos kanes cumanos, lo que menguaba les guerres y los conflictos. Delles vegaes, los príncipes y kanes llibraron campañes conxuntes, por casu, en [[1221]] atacaron la ciudá comercial de [[Sudak]] nel [[mar Negru]], dirixida pola [[dinastía selyúcida]] y qu'interfería nes actividaes comerciales Rus’-cumanas.<ref>Internet Encyclopedia of Ukraine, "Kyivan Rus' 1015-1132: From Yaroslav the Wise to Mstyslav the Great". http://encyclopediaofukraine.com/History.asp#Topic_6</ref>