Diferencies ente revisiones de «Dahlia»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
Llinia 85:
padre Cavanilles del [[Real Xardín Botánicu de Madrid]]. Les granes producieron flores de brillosos colores, razón pola cual empezaron a cultivar y escoyer les más belles pa xenerar les grandes flores qu'agora vemos. Cavanilles, quien describió per primer vegada la planta, nomar Dahlia n'honor al botánicu suecu [[Anders Dahl]]. Cavanilles encargar d'unviar granes a distintos xardinos botánicos n'Europa: Berlín, Dresde, París y Montpellier. Tamién s'encargó d'unvia-y granes la esposa del embaxador británicu n'España, Lady Holland. Foi según llegó hasta Londres.
 
La '''dalia''' ye una especie orixinaria de los montes templaos del Sur y Centru de [[Méxicu]]. Los [[mexica|mexiques]] cultivar y denominaron '<nowiki/>'''xicaxochitl'''', al paecer derivada de ''xicama'' y ''xóchitl'', que significa '''flor de jicama''' porque la planta reproducir por bulbos. Los españoles, quien la llamaron ''jicamite'', llevar a España. Ta considerada la '''flor nacional de [[Méxicu]]'''.
 
El nome '''dalia''' úsase comúnmente en casi tol mundu, sacante en [[Rusia]] y en [[Ucraína]] onde se la llapada '''georgina'''/'''jorjina'''. Foi descrita per primer vegada pol botánicu y médicu español [[Francisco Hernández de Toledo]] que llegara a Méxicu pa estudiar la so flora y la so fauna. Pero hasta 1780 nun llegó la planta a Europa; foi cuando'l naturalista español [[Antonio José Cavanilles]], siendo direutor del [[Real Xardín Botánicu de Madrid]] quixo ameyorar el so aspeutu y les sos instalaciones, pa lo que mandó traer bastantes granes, Cavanilles cultivar y llogró una variedá que nomó dalia variabilis, n'honor del botánicu suecu Anders Dahl. Nel añu 1804, el naturalista y esplorador alemán [[Alexander von Humboldt]] unvió otres tantes granes a Berlín. Sábese que la reina de Francia [[Josefina de Beauharnais|Josefina]] yera una entusiasta d'esta flor y nel so xardín del palaciu de Malmaison, nel departamentu de [[Altos del Sena]] cerca de París tenía una preciosa colección con distintos exemplares. A Inglaterra nun llegó la dalia hasta dempués de les [[guerres napoleóniques]]. L'afición por esta flor foi n'aumentu y en 1820 yá había disponibles más de 100 variedaes y en 1840, más de 2.000.
Llinia 92:
Esta planta ye bien significativa pa Méxicu, pos esta amestada a la so cultura, historia y tradición. Prueba d'ello son toles actividaes que se realicen nesti país dende fai más de 10 años, cuando se constituyó l'Asociación Mexicana de la Dalia.
 
La flor de dalia ye una planta orixinaria de Méxicu, según delles investigaciones foi atopada per primer vegada al sur de la ciudá nun pueblu llamáu Milpa Alta y tien característiquescarauterístiques bien particulares que la asitiaron nel estranxeru como una de les flores más belles y ye la única planta que tien el mayor númberu de variedaes ente toles especies vexetales, llegando a rexistrase más de 50 mil na Sociedá Real d'Horticultura d'Inglaterra.
 
L'Asociación Mexicana de la Dalia o Acocoxochitl, A.C.(AMD)<ref>http://daliaoacocoxochitl.com.mx/</ref> informó que dalgunos de los principales estaos productores de dalia son el Distritu Federal, Tlaxcala, Nuevo León, Puebla y Estáu de Méxicu.
Llinia 120:
y económicu, ente les que s'atopa la flor de dalia.
 
• Que les flores mexicanes, poles sos característiquescarauterístiques peculiares, merecieron distinción tantu nel país
como nel estranxeru, y ente elles particularmente la flor de la Dalia.
 
Llinia 193:
* [[Cronoloxía de la botánica]]
* [[Historia de la Botánica]]
* [[Asteraceae#Descripción|CaracterístiquesCarauterístiques de les asteráceas]]
 
== Referencies ==