Diferencies ente revisiones de «Educación preescolar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
Llinia 16:
La edá de los neños entendida ye ente los 0 a los 6 años. Estes edaes estremar en dos ciclos: primer ciclu, entendíu ente los 0 y 3 años; y un segundu ciclu, que va de los 3 y los 6 años d'edá. Estos aprienden la forma de comunicase, xugar ya interactuar colos demás apropiadamente. Un [[maestru]] ufiérta-yos dellos materiales pa manipoliar y realizar actividaes que-yos motiven a aprender el [[llinguaxe]] y el [[vocabulariu]] de les [[pallabra|pallabres]], [[matemátiques]], [[ciencia|ciencies]], idiomes estranxeros y [[Informática|computación]], asina tamién como [[arte]] y música.
 
El términu Preescolar ta en desusu anguaño, yá que nun ye una educación que prepara pa la etapa escolar, sinón que ye un nivel educativu con característiquescarauterístiques propies, enseñances que preparen al neñu pa la vida, y non un preparatorio pa escuela primaria. Por ello ye que munches instituciones deciden denominala como Educación inicial.{{cr}}
 
== Curtia hestoria ==
Llinia 134:
Les aiciones que se realizaron pa llevar a la práutica'l currículum nacional base, tuvieron como puntu de partida les etapes de desenvolvimientu del neñu y la neña de 0 a 6 años d'edá y la riqueza cultural del país. El currículum nacional base contién lo que les neñes y los neños de 4 a 6 años han d'aprender en Guatemala pa la so crecedera personal y consecuentemente pal meyoramientu de les sos comunidaes.
 
Una de les principales característiquescarauterístiques d'esti currículum ye la flexibilidá, lo que facilita la so contextualización tantu nel ámbitu rexonal como nel local, por que respuenda con efectividá a les necesidaes ya intereses de la población infantil de tolos rincones del país.
 
Los CENACEP (Centros d'Aprendizaxe Comuñal n'Educación Preescolar, o Centros de ''Aprestamiento'' Comuñal n'Educación Preescolar) son una modalidá educativa de aprestamiento aceleráu, dirixíu a la niñez de 6 años d'equí p'arriba, de les distintes etnies del país, que van ingresar al primer grau primaria, que nun tuvieron accesu al nivel preprimario, nin relación escolar dalguna.
Llinia 186:
En Méxicu, la población infantil atender en centros d'educación inicial a neños y neñes de 0 a 2 años y 11 meses y los centros d'educación preescolar qu'atienden a pequeños de 3 a 6 años d'edá. La educación básica en preescolar establecióse [http://www.sipi.siteal.org/normatives/154/llei-xeneral-de-educacion1993-llei-xeneral-de-educacion obligatoria] en dellos estaos mientres los trés años correspondientes. Cada unu d'estos centros educativos tienen los sos oxetivos plantegaos nel so programa, cada unu pretende desenvolver competencies nel alumnu cola cuenta de preparar pa enfrentar la vida.
 
Optóse pola adecuación d'un currículu basáu en competencies y campos formativos, que tresfiérense a 54 competencies y 6 campos formativos, que son desenvolvimientu personal y social, llinguaxe y comunicación, pensamientu matemáticu, esploración y conocencia del mundu, espresión y apreciación artística. Dientro del PEP 04, vamos atopar dellos aspeutos tales como la función social de la educación preescolar, dirixida a una población de trés a cinco años, propósitos fundamentales, característiquescarauterístiques, competencies, principios pedagóxicos, formes de trabayu y evaluación, los campos formativos y les competencies.
 
==== Programa d'educación preescolar 2004 ====
Llinia 209:
# Producción de testos escritos.
# Producción de testos orales y participación n'eventos comunicativos.
# Conocencia de les característiquescarauterístiques, de la función y del usu del llinguaxe.
# Actitúes escontra'l llinguaxe.
 
Al concluyir esti periodu escolar los estudiantes empecipiaríen un procesu de contautu formal col llinguaxe escritu, per mediu de la esploración de testos con distintos característiquescarauterístiques (llibros, periódicos ya instructivos, ente otros). Constrúin el significáu de la escritura y la so utilidá pa comunicar. Empiecen el trazu de lletres hasta llograr escribir el so nome.
 
==== Estándares de matemátiques ====
Llinia 233:
 
* La educación preescolar xeneral.
* La educación preescolar comuñal, que se refier a la intervención educativa, per mediu del Conseyu de Fomentu Educativu (CONAFE) nel mediu rural, indíxena y en contestos migrantes. La educación preescolar comuñal parte de la reconocencia de les característiquescarauterístiques de dichos grupos de población y ufierta orientaciones pa la intervención pertinente con base nel contestu, llingua y cultura de los alumnos.
* La educación preescolar indíxena
* Centros Asistenciales de Desenvolvimientu Infantil (CADI), que son modelos d'atención dirixíos a madres trabayadores y estudiantes d'escasos recursos económicos, carentes de prestaciones sociales. La población oxetivu d'estos programes son neños y neñes de trés a cuatro años, que s'atopen n'abandonu temporal pola necesidá de la madre d'integrase a la vida granible cola cuenta de fortalecer la economía familiar.
Llinia 254:
Esiste un sistema llamáu ''wawawasi'' (‘casa de neñu’ en quechua, siendo ''wawa:'' ‘ñácaru, infante’ y ''wasi'' o ''huasi:'' ‘casa’) onde los neños desque son naciellos son atendíos n'unidaes comunales por madres de familia voluntaries a cargu del MIMDES.
 
Tamién esisten los Programes d'Atención Ensin Escolarizar d'Educación Inicial, programes qu'utilicen tiempos, espacios y ambientes con flexibilidá afaciendo les sos estratexes a les característiquescarauterístiques de los neños y families; incorpora a Promotores Educativos Comuñales na atención direuta a los neños, quien son empobinaos, capacitaos y monitoreados por Profesores Coordinadores a cargu del Ministeriu d'Educación. Nel casu de l'atención a neños de 3 a 5 años denominar PRONOEI y p'atender a neños menores de 3 años denominar Sales d'Educación Temprana SET.
 
Polo xeneral, los términos más conocíos son ''nial'' o ''inicial'', anque les pallabres trubiecu, xardín, ''kindergarten'' o ''kínder'' tamién s'usen.