Diferencies ente revisiones de «Fornu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
Llinia 15:
* [[Fornu de leña|Horno de lleña o fornu de folla]]. Funciona a partir de materiales forestales. Dende'l puntu de vista del consumu enerxéticu, ye'l menos eficiente y el que más emisiones de [[dióxidu de carbonu]] tien, pero dende'l puntu de vista gastronómicu, en ciertos casos da un sabor especial a ciertos platos. Utilízase llargamente na cocina tradicional [[Castiella|castellana]]: por casu, pal [[lechazo rustíu (corderu llechal)|corderu asáu]] o'l [[gochucu asáu]].
* [[Fornu de gas]]. Les meyores nel usu del [[gas natural]] como combustible dexaron conceder a los fornos de gas una opción vidable nes alternatives que brinda'l so usu, y amuésense bien eficaces tantu pol amenorgamientu de los tiempos de cocción de les materies primes como l'amenorgamientu de les emisiones al ambiente. La regulación de l'atmósfera nel interior del fornu puede controlase variando la inyección del amiestu de gas y aire, polo que resulten bien útiles pa faer amenorgamientos. Otra ventaya digna de mención ye que s'algamar altes temperatures nun menor tiempu.
* [[Fornu eléctricu]]. Son fornos alimentaos con enerxía eléctrica d'un usu bien estendíu, pola so comodidá y bon manexu. Colos sistemes de programación que s'incorporen, son bien útiles y fiables. Nes cámares d'estos fornos agóspiense, nunes cabianes o víes de les parés, unes espirales de filo conductor de [[enerxía eléctrica]], qu'actúen como [[resistencia eléctrica|resistencia]] formaes por aleaciones de [[cromu]]-[[níquel]] y otros metales que la so característicacarauterística ye la bona [[conductividá eléctrica|conductividá]], según les temperatures que se deseye algamar.
* [[Cocina solar]]. La so principal ventaya anicia nel óptimo aprovechamientu del recursu solar pa llograr enerxía calorífica.
* [[Fornu de crisol]]. Ye un depósitu en forma de tueru cónica nel cual el metal ta dafechu aislláu del combustible, y ye el so principal característicacarauterística la de que presenta un envase cola parte cimera descubierta, lo cual dexa la eliminación de los gases y el llogru del [[metal líquido]]. Una de les ventayes de fundir [[metales non ferrosos]] con [[crisol]] ye que se tien una aleación más llimpio, los tiempos de caltenimientu son más rápidos y el control d'enerxía ye más precisu. Cuntar con distintes formes, como tipu barril, [[cofaina]] y con picu, ente otros.
* [[Fornu de microondes]]. Funciona por aciu la xeneración d'ondes electromagnétiques que interaccionan coles molécules d'agua conteníes nos alimentos. La interacción consiste n'aprovechar les propiedaes resonantes de les molécules d'agua qu'absuerben la enerxía de les ondes electromagnétiques, colo que s'alza la so temperatura.
* [[Cubilote|Fornu de cubilote]]. Este ye un tipu de fornu cilíndricu vertical d'aprosimao 6 metros d'altu que lleva los metales nél asitiaos hasta l'estáu líquidu, y dexa el so coláu. Puede utilizase pa la fabricación de casi toles aleaciones de fierro, y tien ventilación forzada por [[tobera|toberes]], allugaes na parte inferior.