Diferencies ente revisiones de «Full contact»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
Llinia 3:
Anguaño ye un deporte de combate d'espardimientu mundial, que cubre toles categoríes. Sicasí, la so práutica como disciplina individual ta decayendo rápido debíu a la puxanza del kick boxing y de les [[artes marciales mistes]], al puntu qu'en dellos casos foi incluyíu dientro de les modalidaes de competencia de delles federaciones, asociaciones y organizaciones de kick boxing.
 
El full contact ye un deporte derivao de les artes marciales tradicionales como'l [[karate]] y deportes de combate como'l [[taekwondo]], al que se-y amestaron los movimientos y golpes del [[boxéu]]; nel cual búscase l'espectáculu puramente deportivu, y verificar la efectividá real de les técniques contra un oponente entrenáu. Les característiquescarauterístiques d'esta modalidá deportiva son la continuidá na ejecutoria, la variedá, y la llibertá nel desenvolvimientu de les técniques y sobremanera; el respetu a la integridá física del deportista. Dende'l puntu de vista del espatexu, el full contact reflexa les técniques caltriantes del karate, y en menor midida, l'espatexu percutante del [[taekwondo]]. La diferencia anicia nel usu de les distancies llargues, ente que nel full contact les técniques y la táctica desenvolver dende una posición más curtia y más próxima al oponente. Por casu, les pataes con xiru circular y la patada d'emburrie, son mesmes del [[taekwondo]], ente que les pataes circulares y llaterales provienen del [[karate]]; siendo bien utilizaes nel full contact. Tamién delles combinaciones de pasos tienen cierta semeyanza colos emplegaos nel [[taekwondo]]. Coles mesmes los barríos son derivaos del [[karate]]. Per otru llau, les técniques de puñu y de bloquéu, deriven na so mayoría del boxéu y de delles técniques del [[Karate]].
 
== Apaición y entamu ==
Llinia 136:
Tanto les técniques de puñu como les de piernes aplíquense a la cabeza y al tueru.
 
La práutica d'esti deporte rique una gran maña física, yá que el so aprendizaxe ye duru y costosu d'apoderar. Precísense una serie d'aptitúes físiques y psicolóxiques que solo se consiguen con constancia, tenacidá y entrenamientos. El fondu o resistencia, la fuercia, la rapidez, el factor sorpresa, la velocidá de reacción, la intelixencia, la constancia, l'esfuerciu físico y mental, la disciplina, la motivación o la voluntá son solo dalgunes de les mínimes característiquescarauterístiques que debe de tener un prauticante de Full Contact.
 
Como yá se dixo, esti deporte precisa una gran preparación física, que se consigue cola constancia de los entrenamientos. Empezar con un bon calentamientu, que varia d'un entrenadores a otros, que suel durar ente 15 y 20 minutos, con una progresión ascendente del ritmu.
Llinia 221:
Otra paecencia que tien el full contact col taekwondo (sobremanera col taekwondo olímpicu o WTF) ye la contundencia de les pataes. En dambos deportes l'espatexu ye a contautu plenu, anque nun ye asina nel estilu de taekwondo ITF. Tantu nel full contact como nel taekwondo olímpicu puede noquiase. Anque nel taekwondo WTF el K.O solo déxase con técniques de pataes ente que nel full contact puede realizase tantu con pataes como con puños. Polo xeneral, el taekwondo fai un mayor énfasis nes pataes, tien una mayor diversidá d'esti tipu de técniques y combinar con mayor fluidez y potencia. El full contact, anque con una menor efectividá no que concierne al usu de les piernes, trabaya de forma más potente los puños y esto fai qu'en situaciones reales d'engarradiella pueda resultar más eficiente o efectivu qu'el taekwondo. Sicasí, hai que recordar que l'arte marcial nun lo fai solamente l'estilu, sinón tamién, quien lo practica.
 
Otra característicacarauterística que comparte'l full contact col taekwondo, ye que los combates en dambos deportes son por round y siguíes, esto ye, nun esiste'l puntu y pare; como en Karate-Do. El taekwondo indiferentemente del estilu, tiende a tener un máximu de 3 round, ente que nel full contact puede haber (según la categoría) más de 3 rounds y hasta 10 o 12 rounds, como en boxéu. Dellos aspeutos del entrenamientu del full contact son bien paecíos al del taekwondo, como por casu, l'usu de paos y manoples los cualos son bien típicos nel taekwondo pa la práutica de pataes.
 
Anque al taekwondo acusóse-y (sobremanera al estilu olímpicu-WTF) de faer un usu escasu o probe de los puños, hai que reconocer que grandes competidores del full contact nacieron o tuvieron como arte marcial madre al [[taekwondo]], ameyorando'l so usu por cuenta de la influencia del boxéu y el karate. Dende Chuck Norris hasta munchos otros. Hubo dellos prauticantes de taekwondo y de full contact que compitieron en campeonatos oficiales de dambos deportes ([[Isaías Dueñes]] y [[Ramiro Guzmán]] de Méxicu, por casu, nos años setenta). Ello ye que nun ye estrañu, de xemes en cuando, atopar nos ximnasios de full contact o de taekwondo a persones qu'entrenen dambos deportes de combate, y que reconocen lo beneficioso que resulta combinar la so práutica.